Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mt2
Hej!

De är så att till vintern så ska vi resa till gambia. Vill inte ha med en vagn utan tänkte att de skulle vara smidigt att ha med ett bra sätt att bära barnen på.
Vad rekomenderar ni?
Är helt okunnig på detta område...
Mina flickor kommer då vara ca: 4år och 2½år.
Båda är ganska små till växten, min älsdsta tjej som är 3nu väger 12kg, så de går ju att bära runt på en stund men tänkte att de vore smidigt med en sjal/sele när vi reser?
vill börja kolla redan nu vad som finns för alternativ.
Jag var på babyland en dag och skulle kika där men de hade ingen aning om vad jag pratade om och hänvisade mig till en sportaffär och där hänvisade de tillbax till babyaffären... så fick inte mycket hjälp av dem heller.
vill gärna kunna bära på ryggen/höften när barnen blir för trötta för att gå. Helst ska selen/sjalen oxå vara lätt och smidig att ha med sig när man vandrar runt.
och ja hur länge orkar man bära barn så? finns de nått när de är förstora för att bäras mer i sele/sjal?

Så finns de något tror ni som skulle uppfylla mina önskningar?
Användarens profilbild
Av Gullan
Ja, spontant tänker jag på Ergo och MT, dels är det svalt, dels går det hyfsat snabbt att ta på och av. Jag har provat bära E 3½ ca 16 kg i vår Ergo och MT, inga långa stunder, men det fungerar. Med Ergo och MeiTai kan ni bära barnen på ryggen, de ser allt runt omkring och är med.
Användarens profilbild
Av miriel
Då vi var iväg, fem veckor i Japan (utan vagn) så var våra barn 2,5 år (15kg) och 1år (ca 9kg).
Stora killen bars nästan uteslutande i ergon och lilltjejen bars i ringsjal (japanskt), mycket för att jag ville ha koll på henne (bära henne fram då det var så mycket närgångna människor överallt) och för att det var så varmt, det är lättare att reglera kroppskontakten i ringsjalen. :D

Stora killen åkte rygg hela tiden eftersom han var tyngre, men oxå för att han kunde be närgångna fara å flyga själv.

Vi var ute på dagsutflykter (dagligen) och saknade faktiskt inte vagnen alls.

Måste tillägga att man är otroligt vältränad efter resan och ganska så mör i början av resan....:wink:
:D

Så har ni lite äldre barn tycker jag att ergo är oslagbart för längre turer! :D
Användarens profilbild
Av sacha42
Kul! Jag var till Gambia för ett par år sedan och det var vaaaaarmt där. En ergo eller en MT skulle jag nog ha tagit. Nåt med mkt luftgenomströmmning. Vagnar funkar inte så bra där då det är dååååliga vägar :roll:
Användarens profilbild
Av jag71
måste ju föreslå att ni går på en sjalträff med båda barnen och provar vad som passar er. jag har som mest burit skrutt lite över 12 timmar en dag och det var inga problem, han vägde då runt 9-10 kilo. jag har även burit min stora tös när hon var 6½år och vägde 22-23 kilo nånting (i en hemmasydd sele) i lite mer än 1½ timme och jag kunde helt klart burit längre.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?