Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Hannol
Hej alla bär-broffs! :D

Jag är en nybliven mamma med en dotter på snart 6 veckor som behöver hjälp i sjal-djungeln.

Har problem med ryggen (skolios) och hade en tuff graviditet. Tyvärr kvarstår detta även efter förlossningen, särskilt eftersom min lilla tjej helst vill bli buren hela tiden. Jag har hittills testat att bära henne iBabybjörn, men den tar kål på min rygg på nolltid. Sedan har jag en Moby wrap som jag köpt begagnad. Den funkar dessvärre inte heller så bra - tycker den är för kort (eventuellt har den blivit torktumlad, köpte den begagnad), knytningen blir inte bra och tar för lång tid när lillan skriker plus att den känns för varm.

Så vad ska jag välja istället? Funderar på en Ergo-sele - kan det vara nåt tror ni? Även för någon med ryggproblem?

Annars har jag kollat lite på Sino-sjalen, men då kvarstår ju knytproblemet plus att användningstiden är begränsad (hon väger redan över 5 kg) eller på en Mei Tai.

Snälla, hjälp! Det är så svårt att välja, och de stora babybutikerna har ju ett kasst utbud så det verkar krångligt att kunna testa innan man köper. (Bor i Malmö).

Tacksam för all hjälp!!!
Användarens profilbild
Av Gullan
Hej! Jag har också skolios (s-formad) som gör sig påmind ibland. Jag orkar bära läääääääänge i min Hoppediz, köpte vävd direkt eftersom jag tyckte att en trikåsjal verkade lite svajig för min rygg. Jag bar henne i stort sett från dag 2 och hela resten av sommaren. Sedan sydde jag MeiTai - också suveränt! Köpte bebina, som jag bytte till Didymos - bättre avlastning tycker jag. Har en ergo, men min skrutta är ju äldre än 6 veckor - köp en sådan om du vill när hon är större :) Just nu skulle jag säga: Köp en vävd sjal, som Hoppediz, Storchenwiege eller Didymos - de är helt suveräna när man har dålig rygg. Min absoluta favorit är Hoppedizen för den kan jag bära hur länge som helst i!

Glömde: eftersom du bor i Malmö kan du leta upp en sjalträff och be dem som kommer att ta med lite varierande sjalar som du vill testa :) och så kan de hjälpa dig få till knytningarna rätt, så att du slipper få så ont av en för lös knytning eller nåt...
Användarens profilbild
Av jag71
vet att det finns en massa sjalbärare i malmö som säkert kan ställa upp och låta dig prova både sjalar och ergo. sen så har du babyheaven i lund som man också kan kontakta och sen åka dit och prova (och köpa direkt om man hittar rätt)
Av Hannol
Tack snälla för era svar! :D Ha en fortsatt skön helg!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?