Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ester
Var hemma hos en kompis som fått barn nyss...GLÖMDE givetvis min Sino som jag tänkt låna ut till henne.
När jag nämner detta säger hon:
"jo jag har redan en sjal...men jag tycker inte det är nåt skönt"

Ber henne ta fram den så vi kan testa..
och jomenvisst komemr det fram en SVINDYR bära barn ringsjal...jag blir så sur!

Hon hade bett sin man köpa en sån där som Elin har - en långsjal i trikå - men då hade personalen på babyland bara skrattat och sagt att långsjalar var minsann så svåra att få till bra och de var så obekväma för barnet men i en ringsjal skulle både barn och mamma ha det som bekvämast.

jag tycker att det är rent taskigt att säga så...en eringsjal är för mig ett hjälpmedel att bära barn i kortare stunder ffa för nån som har problem med ryggen som min kompis har.

Ska det vara så här?
När ska trikåsjalar till nyfödda bli en självklarhet?

är på humör att missionera lite - behöver jag säga att jag redan bokat in en sjalknytardag i början av nästa vecka...och då ska jag ta med Sinon!!!!!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Men åhh vad irriterande!! :twisted: :twisted: Får de verkligen göra så?!?!

Vilken tur att hon har dig då i alla fall som kan visa henne en "riktig" sjal :wink:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tror de har bättre marginal på dem :roll: . och så kan de nog inte så mycket om sjalar heller.
Användarens profilbild
Av jag71
Fy vad taskigt! Hon visste vad hon ville ha och dem lyssnar inte utan ger falskinfo. Tvi för dem!
Användarens profilbild
Av Summer
Hon borde lämna tillbaka den...

Jag tycker ringsjal har blivit användbar då barnet går och vill upp och ned rätt så mycket... Så i mitt fall för ett par/några månader sedan.
Användarens profilbild
Av jag71
diddeldi skrev:jag tror de har bättre marginal på dem :roll: . och så kan de nog inte så mycket om sjalar heller.
Det handlar om deras inkomster! Men om man lurar en kund så kommer dem ju inte tillbaka! JAg menar om du skulle få någon att köpa något som den igentligen inte vill ha. Hur stor är chansen att han/hon kommer tillbaka och köper en liknade produkt eller ens funderar på att handla av dig?
Menar att man bygger sin kundkrets på nöjda kunder som har förtroendet att man får det man ber om och inte blir påprackad något annat skit, hade dem fått köpa den sjalen dem ville hade dem kasnek köpt en ringsjal där senare för dem visste ju vad dem pratade om och verkade villiga att ge mig den hjälpen jag önskade. Eller har jag fel är det inte så det borde fungera? :hmm:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag71 skrev:
diddeldi skrev:jag tror de har bättre marginal på dem :roll: . och så kan de nog inte så mycket om sjalar heller.
Det handlar om deras inkomster! Men om man lurar en kund så kommer dem ju inte tillbaka! JAg menar om du skulle få någon att köpa något som den igentligen inte vill ha. Hur stor är chansen att han/hon kommer tillbaka och köper en liknade produkt eller ens funderar på att handla av dig?
Menar att man bygger sin kundkrets på nöjda kunder som har förtroendet att man får det man ber om och inte blir påprackad något annat skit, hade dem fått köpa den sjalen dem ville hade dem kasnek köpt en ringsjal där senare för dem visste ju vad dem pratade om och verkade villiga att ge mig den hjälpen jag önskade. Eller har jag fel är det inte så det borde fungera? :hmm:
jo, det är absolut så det borde fungera. och det skiljer säkert mellan olika affärer, har man den själv så bryr man sig väl lite mer än om man bara är timanställd på nån kedja. fast framförallt så tror jag att det är för att de inte har en aning om hur de funkar, och då verkar ju en ringsjal enklare vid första titten.
Användarens profilbild
Av Linnea
Summer skrev:Hon borde lämna tillbaka den...
jag tycker också att hon borde iaf prova, och förklara att de sålt en produkt på felaktigt sätt :?
Användarens profilbild
Av Ester
nu ska jag leta reda på en billig trikåsjal----annons under köpes :wink:
Användarens profilbild
Av Summer
Linnea skrev:
Summer skrev:Hon borde lämna tillbaka den...
jag tycker också att hon borde iaf prova, och förklara att de sålt en produkt på felaktigt sätt :?
Jag fattade det som om hon hade testat eftersom "det inte var så skönt".
Fast hon borde skicka maken som bara ska lämna tillbaka den "min fru säger att den inte alls var så bekväm som ni påstår". En trikåsjal kan hon ju köpa någon annanstans... (som via Elin här ;))
Användarens profilbild
Av Måsen
diddeldi skrev:
jag71 skrev:
jo, det är absolut så det borde fungera. och det skiljer säkert mellan olika affärer, har man den själv så bryr man sig väl lite mer än om man bara är timanställd på nån kedja. fast framförallt så tror jag att det är för att de inte har en aning om hur de funkar, och då verkar ju en ringsjal enklare vid första titten.
Mina och bekantas erfarenheter från Babyland och liknande butiker är överlag att de är ganska dåligt pålästa om det mesta men framför allt saknar servicekänsla. Nya föräldrar kommer det ju hela tiden och man är ju ganska hänvisad till den typen av butiker för att köpa babyprylar, så de är inte så beroende av att med hjälp av service och goodwill få stamkunder som gärna kommer tillbaka.

Dåligt hursomhelst, med tanke på att hon visste vad hon ville ha men att maken blev lurad att komma hem med något helt annat!
Användarens profilbild
Av Scharlott
Elin skrev:Hon hade bett sin man köpa en sån där som Elin har - en långsjal i trikå - men då hade personalen på babyland bara skrattat och sagt att långsjalar var minsann så svåra att få till bra och de var så obekväma för barnet men i en ringsjal skulle både barn och mamma ha det som bekvämast.

jag tycker att det är rent taskigt att säga så...en eringsjal är för mig ett hjälpmedel att bära barn i kortare stunder ffa för nån som har problem med ryggen som min kompis har.
Av det du berättar att döma låter det som personalen på Babyland inte är riktigt pålästa :this: Håller helt med dig Elin att ringsjalar är för att bära kortare stunder. Sådan tur att du kan ta med dig Sinon så din kompis kan testa trikåsjalsmys :heart:
Användarens profilbild
Av Mirjam
Ojoj, jag har nog haft tur då för jag köpte min Sino på Babyproffsen i Lund och de var väldigt positiva. När jag var inne där igen ett par månader senare såg jag att de tagit in Easy också (!). Jag frågade lite om dem och de verkade absolut ha koll :D

Men det är ju mycket illa att övertala kunder till sämre alternativ tycker jag :evil: Personalen på Babyland borde skämmas!
Av Linda0306
När jag precis hade köpt min sjal och hade den på mig. Frågade jag i en barn(vangs)affär där de sålde bära barn, om jag hade knytit rätt. Hon drog lite hit och dit och sa att nu är det någ bättre... :roll: och då hade hon dragit till det så jag tror att det hade varit bättre med en BB istället. Varför sälja när man inte vet hur det ska vara?!? Kändes som hon tyckte att det var BB som var det rätta och bättre allternativet. Fast jag va ny på att bära i sjal kände jag att det blev sämre och drog det rätt igen när jag gick ut ur butiken :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?