Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Blackbabe
Ska ha ett bärredskap att använda till tvåan som anländer i slutet av maj. Velar nu mellan sino eller MT och behöver därför lite råd vad man ska satsa på. har burit i moby förut och gillar trikåsjal men den blev snabbt för svajig. Samtidigt så gillar jag att MT verkar vara så lätt att ta på. Hur är MT på sommaren? är den sval eller varm? Och om man väljer MT vilka modeller finns det då?
Användarens profilbild
Av Gullan
MT kan du nog använda från några veckors ålder, tror jag. Det gäller bara att ha en smalare sittdel än om du skulle bära ett äldre barn. Om du syr själv finns bra beskrivning under "Gör det själv" Knyttet & K har lagt ut sitt mönster där. Jag har sytt min efter hennes beskrivning, gjorde ett litet insnitt i sittdelen så att den skålade sig och gjorde den lite smalare. Jag använde min från ca 3 månaders ålder. Annars finns det många färdigsydda varianter att titta på - passa också att titta under "säljes" såg att det låg lite MT's ute där.

Så till nackdelen med MT - fötterna/benen sticker ju ut, vilket blir svalare, men i trikåsjalen har du ju dem innanför så att inte solen/vinden når dem så lätt. Om jag var du hade jag nog köpt en beg trikåsjal OCH en MT :) Trikåsjalen för att mysa i början och sedan successivt gå över till MT.
Användarens profilbild
Av jag71
jag säjer ju en sino även om användningstiden är lite kort. sen en mt.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Absolut en Sino från början säger jag! Jag använde MT från ca 2 månaders ålder, men den blir ju liksom lite stor åt det lilla barnet - de sjunker gärna ner så att de inte ser "över kanten" och kan då bli sura på det :roll:

MT är jättebra på sommaren men i och med att benen sticker ut måste man ändå tänka på att ha kläder på barnet så att det inte bränner sig!

Om det var jag skulle jag köpa en sino och sedan en MT att komplettera med lite senare - gärna beg. om du tycker att det är dyrt, eller sy MT själv :wink:
Användarens profilbild
Av Isanna
Definitivt Sino (eller annan trikåsjal). Vi hade MT från ca 3 månader, men den börjades inte användas förrän när Isa var typ sju-åtta månader, innan dess gillade jag sjal bättre.
Användarens profilbild
Av Crappy
Håller också på trikåsjal de första månaderna. Mycket mysigare, gosigare och mjukare mot spädiskroppen. MT är helt super med äldre barn avlastar väldigt bra samt är svala.
Användarens profilbild
Av 4ungar
TRIKÅSJAL FÖRST ABSOLUT :rock:
Av Aelia
Apsolut en sino i början säger jag med 8) Sen Mt och några sjalar och ergo och... :roll: :oops:
Användarens profilbild
Av sacha42
Aelia skrev:Apsolut en sino i början säger jag med 8) Sen Mt och några sjalar och ergo och... :roll: :oops:
:iagree:
Av Minea
Vi har haft Sino i början och jag tycker att det är super duper i gosighet och mysfaktor. Köp beg eller ny, andrahandsvärdet är ju helt OK, och komplettera senare med MT och/eller annan sjal.
Du har ju lite tid att klura på olika MT-modeller. Vill du köpa ny så finns ju tex MeiTaiBarn här till höger, och sedan finns det flera här på forumet som syr på beställning, om du inte vill prova sy något själv vill säga!!!

Lycka Tilll!
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag skulle sattsa på bägge. Sinon för de lite svalare dagarna, och Mtn för vaaaaarma!
Användarens profilbild
Av Blackbabe
Tack för tipsen. har fått tag på en begagnad Sino samt att maken har lovat att han syr en MT så länge han gillar färgerna .-)
Användarens profilbild
Av sonja
jag ska ha i början av juni och funderar själv på en sino. det tycker jag personligen verkar bättre än MT
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?