Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tabby
Vet att vi mätt lite längder på sjalar men nu skulle jag vilja be ALLA Easycare-ägare mäta längden på sina sjalar.
Har börjat smygtitta på Easycare men är osäker på om en 4.2 m skulle räcka. Samtidigt så får en 4.7 inte vara längre för då blir det för mycket tyg för mig. Ni som känner mig på forumet vet ju att jag avskyyyyr när det är för mycket tyg.
Jag gör omsluten knytningar med knuten på ryggen. Min Stork som har totallängd 4,44 m och Didy på ca 4,65 m i totallängd är perfekt.

Så nu ber jag alla skriva in längden på sina Easycare då de verkar vara längre än vad de ska vara.

PLEASE :-)

Elin, vilken längd har du bestämt dig för??
Användarens profilbild
Av Bina
Jag kan svara hur jag tänkte/tänker:

Jag köpte en 5,2 eftersom det var raka ändar... sjalen ÄR inte 5,2 utan 5,41 efter tvätt... den går i retur då jag upplever den som för lång. Byter "ner" mig till 4,7 istället.

Sjalen var alltså 20 cm längre.. lurigt det där när det står att det är oversize, man vet inte vad man får riktigt.

Följer intresserat fortsättningen på denna tråd.
Användarens profilbild
Av Tabby
Har du dragit i den efter tvätt?
Användarens profilbild
Av Mia
Ja nu mätte jag mina Easys för första gången! :shock: :shock: :lol: :?
Min 5.2 är 5.7 ungefär och min 4.2 är 4.55 ungefär! Nu har jag inte tvättat dem på ett tag (Bara tvättat dem innan första användningen tror jag) och jag antar att de töjer sig av att användas.. men ändå?! Sen tror jag inte att man ska torktumla dem utan bara låta dem hängtorka och det plus tvätt krymper väl dem knappast...
Tja mig gör det inget, frågan är hur jag som är normalbyggd (men lång) kan tycka hur 5.7 är för kort?!!! jag vill ju ha ännu lite längre, att båda ska vara lite längre... men jag ska tvätta dem igen så får vi se hur det blir! Hör av mig ang detta igen! Man ska ju inte bli "lurad"!
Användarens profilbild
Av Anso
Min 4,7:a är 5 meter lång. Tvättad, manglad och använd några gånger. Drog inte i den efter tvätt.
Användarens profilbild
Av Tabby
Hur upplever ni era Easyn då de har raka ändar? Lin, du har ju Lisa att jämföra med.
blir det någon skillnad knutmässigt??
Användarens profilbild
Av Bina
Jag tar mig friheten att svara... Easyn är så smidig att knyta att jag inte alls saknar det avsmalnande.
Användarens profilbild
Av Anso
Bina skrev:Jag tar mig friheten att svara... Easyn är så smidig att knyta att jag inte alls saknar det avsmalnande.
Instämmer-knuten blir väldigt smidig! Men jag vill i alla fall ha lite mer marginal att knyta med så att säga än med en med avsmalnande ändar.
Användarens profilbild
Av Tabby
Hur mycket tyg har ni över?
Användarens profilbild
Av Bina
Tabby skrev:Hur mycket tyg har ni över?
Jag har haft FÖR mycket tyg över så jag kan inte uttala mig om det, dessutom var den ju en 5,2 a och det är du ju INTE ute efter :D
Användarens profilbild
Av Tabby
Nä, funderar ju på en 4.2. En 4.7 m blir nog förlångt speciellt om Easy har några decimeter extra tyg.
Önskar att man vore garanterad ca 4,55 cm på en 4.2 meters :lol:
Av luxia
Tabby! Om du köper en så vill jag gärna spana in den sen! 8)
Användarens profilbild
Av Anso
Med en 4,7:a (menmätt till 5 meter!)så har jag ca 30-(40) cm kvar på varje ände när jag gör xomslut och knyter på ryggen.
177 cm och 60 kg Anso 8)
Användarens profilbild
Av Mia
Tabby!!
Du vill inte ha en Eld 4.55 (4.2) så kan jag skaffa en 4.7+ ??!! Jag inser att det blir mest mini jag bär nu och då har jag hellre en längre.
Av luxia
Och så kan väl någon annan sälja en Norrsken billigt till mig! :roll: :oops:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?