Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bello
Alla ni sjal experter!!!!!!!

Funderar lite, :?
Vad är det för skillnad på en Hoppediz och en Didymos egentligen?
Tjocklek, smidighet, bäregenskaper...osv,osv....

Är det lönt att ens tänka tanken på att ha en av varje?

och förstås, sklijer det sig mycket mellan de olika ex:didymosarna som är randiga, indio, andra mönster.............osv.
Senast redigerad av Bello den fre mar 02, 2007 11:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av jag71
Det skiljer en hel del på dels märkena och del på didysarna. Kan du gå på en sjalträff så gör det! Be att alla tar med så många olika sjalar som möjligt så kan du känna och klämma. Hoppisarna är olika dem också även om dem blivit mer jämna nu.
Användarens profilbild
Av Blixa
Jag tycker att hoppen och didyn kompletterar varandra eftersom hoppen är bredare. I mitt tycke är hoppen därför bättre till ryggknyt på lite längre barn.
Användarens profilbild
Av Isanna
Det är olika vad man gillar också, jag har aldrig kommit lika bra överns med mina Hoppar som jag gör med mina Didysar. :roll:
Användarens profilbild
Av ernamalin
Isanna skrev:Det är olika vad man gillar också, jag har aldrig kommit lika bra överns med mina Hoppar som jag gör med mina Didysar. :roll:
Å jag ÄLSKAR mina hoppisar, gillar å andra sidan mina didysar oxå så mitt svar är väl sådär bra... :roll:
Användarens profilbild
Av sacha42
jag gillar både mina hoppisar och didysar. Men det är nog en smaksak så prova båda :wink:
Pernilla J skrev:
Bello skrev:Är det lönt att ens tänka tanken på att ha en av varje?
Ja, det är det! :D I en hoppe myser man, men i en didy lyser man ;)
vilket rim :P
Användarens profilbild
Av Bello
:hmm:
men vad är det för skillnad på dem då ???????
Pernilla J skrev:
Bello skrev:Är det lönt att ens tänka tanken på att ha en av varje?
Ja, det är det! :D I en hoppe myser man, men i en didy lyser man ;)
det där hann jag inte ens se innan jag skrev mitt, men det lät ju fint. :D
Användarens profilbild
Av Clifford
Nu har jag ju bara erfarenhet av min goa hoppe och den har en hög mysfaktor. Den är mjuk och bara jättehärlig att linda in sig i. Mina absoluta favoriter är dock didysarna, för de verkligen strålar! De är vackra, mjuka, stadiga och lätta att knyta och är perfekta på alla sätt - även som myssjal (fastän mysfaktorn är nog högre på hoppe, faktiskt). Självklart behöver du en av varje! Minst! :wink:
Användarens profilbild
Av Nova
Bello skrev:Alla ni sjal experter!!!!!!!

Funderar lite, :?
Vad är det för skillnad på en Hoppediz och en Didymos egentligen?
Tjocklek, smidighet, bäregenskaper...osv,osv....

Är det lönt att ens tänka tanken på att ha en av varje?

och förstås, sklijer det sig mycket mellan de olika ex:didymosarna som är randiga, indio, andra mönster.............osv.
Det är förstås väldigt personligt hur man upplever olika sjalar men jag kan ge min personliga åsikt.

Jag upplever att Hoppedizsjalarna ofta är lite kraftigare, tjockare och lite mer glesvävda än Didymos.
Tidigare var en del Hoppedizar otrevligt sträva och tjocka som bröd, inte alla, men en del exemplar och det är dem man gärna minns.
Men med bättre kvalitetskontroller bl.a. har kvaliteten blivit mer jämn.

Didymos är i mitt tycke den bästa sjalen.
Lättknuten och tunn och fin i kvaliteten.
Den är lite smalare, men jag börjar faktiskt att tycka bättre om att sjalen är lite smalare. Det blir lättare att hantera och få en bra knytning med lite mindre bredd.
De jaquardvävda sjalarna är mycket tunna och fina, tex. Jakob, Julian, Paul osv.
Användarens profilbild
Av annalys
Å ena sidan tycker jag de är såpass lika att det är bäst att ta den som har finast färg. Det gjorde inte jag när jag köpte Didymos först, därför är den såld nu.

Å andra sidan är det nog en liten skillnad, de Didysar jag haft har nog varit något tunnare, men lite smal och därigenom något "vass" fåll. Hoppedizarna något tjockare, men samtidigt tyckte jag nog de var mjukare än min nyköpta Didymos, den hade nog blivit mjukare (mindre sträv) med tiden.

Allmänt anses nog jaquardvävda didysar vara tunnare och mjukare än randiga. Även indio tror jag anses tunnare och mjukare?

Om vi kan ses någon annanstans än i ett parkeringshus :wink: någon gång kan du få känna lite, jag har två Hoppar och en Didy Lisa ringsjal (och så är jag lite sugen på att köpa en didy Jonas men jag försöker behärska mig)
Användarens profilbild
Av thanisa
Jag har aldrig blivit vän med min hoppediz så för min del är svaret givet. Jag hade tagit didymos för där har jag bara varit mycket nöjd med alla. Hoppis är bredare tyg och i varje fall min är tjockare och blir då mer svårknyten. Eller den är lätt att knyta men svår att få till så bra som man kan få med didysarna. Jag skulle innan jag övervägde en hoppediz vara noga att känna på den och testa den.

SJälv myser jag inte med min hoppediz, det har varit så att den används enbart ifall vi bar båda barnen eller den vanliga låg i tvätten. Nu har jag införskaffat två till didymos och en av dem är helt ny, trots det är den otroligt mjuk och hur mysig som helst.
Användarens profilbild
Av Bello
Tack för alla svar, inser att frågan är svår, det verkar ju variera en hel del på olika exemplar och beroende på hur ingosade de är.

Idag jämförde jag min hoppe med en didy Jakob (som jag själv tidigare provat lite, men hade då inget att jämföra med) och visst den var klart tunnare och mjukare än hoppen. Men jag trivs ju ändå med min, den behöver väl bara gosas in lite mer...
och kanske en dag skaffar jag nåt mer.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?