Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av nera
helt ny på forumet, bara använt BB sele innan som jag får sååå ont av :cry: . blivit rekommenderad vävd långsjal - men har nu förstått att det finns olika storlekar å märken..!!! hur väljer jag storlek? sonen är 5 månader å väger 9 kg. vill bli buren mycket 8) .

själv e jag inte så stor, har oftast S eller 36/38 i kläder (om det nu spelar nån roll :?: )

otroligt tacksam för hjälp!
Användarens profilbild
Av Isanna
Om inte färg och märke sperlar så stor roll så kan du ju titta på säljes och se om det är något där som faller dig i smaken. Då kan du ju välja både prisklass och färg. En 4.6:a elelr möjligen 4,2:a borde vara lagom.

För det finns massor med fint att välja bland men det kan vara smart att prova en först och sen välja och vraka bland det som finns. :lol:
Användarens profilbild
Av Anso
Titta om du inte har en bärsjalsträff inpå knuten eller kanske en bärsjalsambassadör (finns rubriker för båda två) för då kan du känna och klämma "live" och få en massa tips.

En sjal som är omkring 4,2 meter borde räcka till dig men då får du knuten på ryggen (vilket jag gillar :D ) annars så är väl "standardlängden" ca 4,6-4, meter). Hoppedizsjalarna är lite generösa i sina storlekar som om du vill ha en sån så ska du nog ha en på ca. 4,2 meter (jag tror att Babydesign har några i den specialstorleken kvar).

Leta en sjal som du tycker om vad gäller färg, ränder/inte ränder och så utgår du ifrån det. Eftersom sjalen blir som ett klädesplagg så är det viktigt att man trivs med den.

Begagnat är kanonbra för sjalarna blir mjukare efter användning.
Av nera
tack för svaren! :D

men är det nån större skillnad mellan märkena? tex hoppe och didy? verkar vara dessa som det skrivs mycket om, vad jag ännu sett. sen funderar jag på vilket material det ska vara... blir ju from nu men snart e sommaren här. spelar det nån roll, ska man ha en tunnare sjal då? vill ju ha nåt stabilt som verkligen avlastar. undrar också om det e nån skillnad mellan randig å helfärgad, kanske den randiga inte töjs lika mycket??

det här e ju en heeeel egen värld 8)
Användarens profilbild
Av amöba
Just mellan Hoppediz och Didymos är det ganska stor skillnad, tycker jag. Hoppedizen är något bredare och tyget grövre (men det varierar mellan olika Hoppediz-sjalar har jag förstått). Jag tror inte att det är randigheten som gör sjalarna olika töjbara, utan vävtekniken. Hur tätvävda de är etc. Tror dock inte att någon av de vävda är irriterande töjbara. Det är inte min erfarenhet i alla fall.
Av Aelia
Jag tycker att Easy och ddiy är bästa sjalar, men älskar även mina hopisar. easy är den tunnaste sjal(tycker jag iag) och jätte fina färger oxå
Av nera
tack för alla bra råd!! mamasamueli; va bra, då struntar jag i alla detaljer, blev ju helt snurrig av allt jag trodde jag va tvungen å tänka på... :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?