Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Helena_A
Hejsan!
Är nu äntligen registrerad efter att ha läst länge på ert forum.
Jag har en son på 1,5 år som helst vill bara i mammas famn.
Tyvärr så har jag en väldigt dålig rygg...
Jag satt och funderade på en Storchenwiege, 5,2 m , efter som jag inte är så liten själv..

Men när jag tittade på knytningar så verkade Höft-Kryss vara det som skulle fungera på oss men då verkar 5,2 meter lite långt.
Fast Dubbelt omslutet kryss verkar ju väldigt bra för ryggen och då måste sjalen vara lång.

Ringsjal eller bärpåse kanske också är ett alternativ eller är min son för tung för det?

Någon som har dålig rygg och kan rekommendera något?

Lysade forum måste jag bara säga.
Synd bara att jag inte hittade er tidigare och inte lagt massor av pengar på en BB active...
/Helena
Användarens profilbild
Av jag71
Har inte burit så himla mycket själv men jag har burit min 3½åring i ringsjalen, både på höften och på ryggen. Sydde en sele som jag burit 6 åringen i på ryggen utan att känna av det alls. 6 åringen väger runt 23 kilo. Hur det är med ryggproblem och bära har jag inga egna erfarenheter av. Men ryggen min är inte den bästa och hittills har det gått jättebra med sjal och sele. När tösen var runt 1½ år hade jag så ont i ryggen av allt bärande att jag knappt kunde gå men det avhjälptes med sjukgymnast och tens.

Inte mycket hjälp men...
Av gottegrisen
Jag har ryggproblem och skulle inte rekomendera att bära på höften mer än korta stunder, jag har en ringsjal till Jakob (10,3 kg) och den funkar men efter en liten stund så känner jag av det i ryggen, då är det mycket bekvämare att bära i omslutet kryss både på magen och på ryggen. Att bära på ryggen är det som belastar ryggen minst av de olika possitionerna och tyngden känns minst där. Kan du inte kolla om det är nån sjalträff inärheten av dig så du kan prova lite olika alternativ och se vad som passar dig bäst, då kan du ju dessutom få lite hjälp med att hitta nån bra knytning och få hjälp med att få till den. Lycka till :)
Av Helena_A
Tack för svaret.
Jag ska försöka ta mig till sjalträffen i stockholm den 3 augusti. Den inträffar dock mitt i semestern och jag tror att maken inte uppskattar att åka från landet tidigare.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?