Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av 3-barns mor
Jag fick ett tips om att använda två ringsjalar till tvillingarna.

Är det bara snedbelastningen som är obekväm med en ringsjal? Man märker inte av ringarna efter att ha burit ett tag?

Tipset var att det inte blev någon snedbelastning om jag använde två ringsjalar och bär båda på en gång. Och visst är det frestande att lätt kunna bära dem båda. Men hur funkar sjalarna när de ligger omlott? Blir det inte konstigt då eller går det lika bra som med en sjal?
Användarens profilbild
Av Marion
Du behöver inte oroa dig för att ringarna ska skava, dem märker du inte av när du bär. Det är alldeles korrekt främst snedbelastningen som är det obekväma med ringisar. Vissa människor tycker att ringisar är svåra att få till bra, man ska ha dem tight ;).
Jag, som har ett stort barn (två år och 14 kg), tycker egentligen att det är bekvämare att knyta höftkryss då en stor del av vikten hamnar på höften. Nu vet jag inte hur gamla och tunga dina barn är så det kanske går jättebra med två ringisar, vad vet jag :lol:. Lycka till!
Användarens profilbild
Av jag71
jag tycker det är enklare med långsjal(ar) även när man bär två.

Ringsjalar snedbelastar ju nästan inte om man har två jämnstora barn i. Just nu skiljer det bara 50 gram på mina små så nu är det helt ok. F´låt om jag vimsar men just nu är jag trött. Sjuka barn
Användarens profilbild
Av Empy
Här kommer en bild.
Bild

Jag tycker det ser ut att funka alldeles utmärkt.
Användarens profilbild
Av jag71
Empy skrev:Här kommer en bild.
Bild

Det funkar men du har inte mycket rörelsefrihet. Det är enklast att ha en på ryggen och en på magen. ( iallafall med knytningarna jag provat hittills). Jag skulle inte gå och handla med två ringsjalar men med två långskalar (eller en lång sjal och en sele) så är det en baggis att handla helt utan hjälp.
Användarens profilbild
Av Scharlott
jag71 skrev:Det är enklast att ha en på ryggen och en på magen. ( iallafall med knytningarna jag provat hittills). Jag skulle inte gå och handla med två ringsjalar men med två långskalar (eller en lång sjal och en sele) så är det en baggis att handla helt utan hjälp.
En på ryggen och en på magen låter smidigt 8)

Här kommer en länk där du kan se olika sätt att bära tvillingar med en eller två långsjalar: http://www.storchenwiege.com/differenth ... m#53607403
Användarens profilbild
Av Empy
jag71 skrev:
Empy skrev:Här kommer en bild.
Bild

Det funkar men du har inte mycket rörelsefrihet. Det är enklast att ha en på ryggen och en på magen. ( iallafall med knytningarna jag provat hittills). Jag skulle inte gå och handla med två ringsjalar men med två långskalar (eller en lång sjal och en sele) så är det en baggis att handla helt utan hjälp.
Nä det klart, man blir ju väldigt begränsad i axelrörlighet.

Jag hittade två bilder på hur man bär tvillingar i långsjal.
Bild Bild
Det skönaste är nog en fram-en bak, bara man känner sig bekväm med att ha en av bäbisarna på ryggen.
En på varje höft är nog lättare i långsjal. Där kan man ju flytta axelbanden så rörelsefriheten blir bättre. Men man måste ju fortfarande nå runt två barn.
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag tyckte ringarna skavde på ringsjal när jag började bära. Men nu tycker jag det är OK.
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
TACK! för alla braiga bilder! :app:

Om man ska bära tvillingarna så är det alltså TVÅ långsjalar som gäller? Man kan inte knyta in båda i en och samma långa långsjal? :?:
Användarens profilbild
Av jag71
3-barns mor skrev:TACK! för alla braiga bilder! :app:

Om man ska bära tvillingarna så är det alltså TVÅ långsjalar som gäller? Man kan inte knyta in båda i en och samma långa långsjal? :?:
Jodå man kan knyta in båda i en men det är så mycket enklare att knyta in dem en och en. OCh skulle man nubehöva plocka ner den ena så behöver man inte knyta om den andra. Vill du kan jag försöka mig på att tvinga sambon att ta foton när jag knyter upp dem, någon forma v bildserie. Ska försöka fixa det och sen be April lägga in det under knytinstruktioner.
Användarens profilbild
Av 3-barns mor
Åh, suveränt snällt om du ville göra det!!! :tumsup: :app:

(Och jag blev hemskt glad över ditt mejl!) :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?