Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Molla
Funderar pa att skaffa /sy en sjal till kommande bebisen (nr tre pa 5 ar)
Har bara erfarenhet av barsele sen tidigare (Wilkinet) o , tja, jag bar betydligt mer i famnen bara eftersom det var smidigare... Man var tvungen till att knyta o ha sig o jag tyckte det tog tid, blev bökigt o sa var den svar att fa ratt. Trött i axlarna blev jag snabbt oxa fast den skulle vara saa ergonomisk (eller hur stavas det??) för bade barn o anvandare. Dottern trides inge vidare heller. Sa nu ar jag liiite tveksam till hur det blir med en sjal.
Har ju funderingar pa en elastik eftersom man kan ha den fardigknuten pa sig o slipper böka med knytingen av o pa "hela tiden". Jag tycker det verkar praktiskt om man tex ska ivag o handla att kunna ha den fardigknuten pa sig, ta barnet ur bilstolen o direkt i sjalen i stallet för att sta pa en parkering/i en affar o "böka" med jattelang sjal.
A andra sidan har ju bada mina barn varit stora o tunga o da kanske den inte "racker" sa lange?? Sen kanns det som lite mkt pengar att behöva köpa tva sjalar för det slutar val med det anda om man nu valjer en elastisk först? jag har problem med vark i axlar/nacke sa en langsjal ar nog basta alternativet sa jag slipper snedbelasting.
Ni erfarna, vad tror ni? Har finns inga sjaltraffar o jag kanner ingen som anvander sjal sa jag har ingen möjlighet att prova olika.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker nog ändå du ska satsa på en elastisk i början. de är mer lättknutna och man kan som du säger ha den färdigknuten på sig. dessutom är den mysig till små bebisar. en moby wrap är ju inte så dyr, och om du dessutom säljer den begagnad när du går över till vävd sjal så har du inte förlorat mycket pengar på att ha två olika. en moby kostar ca 400 kronor.

lycka till!
Användarens profilbild
Av April
Tycker också att du ska satsa på en Moby Wrap... det är ju inte mycket pengar och skulle du ångra dig, så får du lätt den såld ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av Molla
Tack för svaren. Sjalv ar jag lite inne pa en BabyBundler. Har last lite och den verkar bra. Ar det inte sa att den har en nagot langre anvandingstid an manga andra elastiska? Mina tva andra barn vagt över 4 kg vid födslen o ökat [i]snabbt[/i] i vikt sa...
Sa jattemkt verkar det ju inte skilja i pris anda. 100-150 kr kanske?
Användarens profilbild
Av diddeldi
om det känns mer rätt med en baby bundler så är det nog mer rätt :wink: . med sjalar måste man gå på känsla. men jag tror inte användningstiden skiljer sig så jättemycket mellan dem faktiskt. du kommer nog bli sugen på en vävd sjal ändå efter några månader, sjal- :twisted: brukar bita tag i en här inne :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?