Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av jen_längtar
Jag har en son på 1månad, han är rätt stor, väger över 5kg redan.
Jag har hyrt en Hoppediz trikåsjal och ska hyra den en månad till nu men jag funderar på hur länge det är bra med en trikåsjal? Vid vilken vikt på bebisen tycker ni att det är skönare med vävd sjal? För det borde ju vara vikten som påverkar och inte åldern. Sen tycker jag att Hoppedizen är så lång. 5.4m, jag är förvisso själv lång. 178cm är jag men kan jag ha en kortare sjal för att slippa så mycket "svans"??
Om jag ska hyra en vävd sjal nästa gång vilken rekomenderar ni??
Användarens profilbild
Av Anso
Hej,
Hoppedeizen är väldigt generös med sina längder.
Jag är 177 cm och ca strl 38/40 på överkroppen och klarar mig bra med en Storchenwiege på 4,6 (tillkommer ändarna på ca 25 cm styck) och hade också en Hoppediz på 4,7 utan problem.

Trikåsjal brukar gå bra att bära i upp till ca 8 kg tycker jag, sedan blir det lite svajigt om man är ute och går men den är ju fortfarande supermysig att bära i inomhus och då tills barnet väger några kilo till.
Användarens profilbild
Av karinmaria
Jag bytte till vävd sjal redan när dottern var 2 veckor gammal, tyckte det var skönare och avlastade bättre. Om du gillar att bära i sjal så köp/hyr en vävd så kan du ju variera dig och känna efter lite innan du skickar tillbaka trikåsjalen.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Min första vävda var en stork. Jag är stor så jag behövde den längsta. Tror jag köpte den när Gabriel var 3 månader, kanske (minnet är lite så där :roll:) Jag tycker nog fortfarande att storken är den bästa sjalen. Särskilt när man också bär på ryggen. Fast easyn är ju mjuk och tunn och gossig förstås. Kanske mysigt när bebisen är så liten?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?