Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Funderar på att utöka bär-mojängs förådet lite för att underlätta tyggbärandet här hemma lite - frågan är då bara med VAD? :hmm:

Vi är långa bägge två (drygt 180 och sissådär två meter...) vad kan då vara bäst, Ergo eller Patapum?

... eller är det bättre att ge upp tanken på en köpes-sele och sy en MT istället, eller kanske köpa en lite kortare sjal och tvinga sambon att lära sig ryggknyt? :roll:

... eller budgetalternativet 8) - hoppa över nyköpen helt och köra med vad vi har hemma? (fasst det känns inte så lockande + att L har börjat tugga och dregla på sjalen när han sitter i den och det är inte så kul att gå ut med en fuktig sjal på sig...)
Av Jenny
Jag har inget vettigt att tillföra men vill bara säga Heeeej :hello: Tänkte på dig häromdagen!
Användarens profilbild
Av Miamamman
Hej
ERGO har funkat på dom väldigt långa kunder jag haft. Patapum vet ajg inte, men säkert vet någon annan.
/Mia
Användarens profilbild
Av boosten
Vi är 175/190cm långa och har en Patapum. Vi tycker den vadderade delen av axelbanden är för kort, man bär till slut på bara remmen, och det är inte så skönt. Jag har bara testat ergo korta stunder på typ sjalträff, men den känns skönare tycker jag, och har längre vaddering. Dessutom är Patapumen för trång/låg för vår <1½-åring med overall, och ergon är ju rymligare, så det blir snart en ergo här också..

Fast testa för guds skull innan ni köper, eller hyr! :D
Senast redigerad av boosten den mån jan 29, 2007 13:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av marlene
Vi började vår sele karriär med en gammal ergo, funkade inte alls för sambon. Jag har fått för mig att patapum är mest lik gammla ERGO. Nä då NG kom bytte vi raskt upp oss till en ERGO NG och se den funkade alldeles utmärkt för sambon (som är 195cm och har ganska lång rygg)

Så för oss har nya ERGOn funkat bäst
Användarens profilbild
Av amöba
Ergo passar både mig och maken (184 resp 197 cm långa och smala). Maken kör ofta med avbärarbältet i midjan för att barnet inte ska hamna i hans svank, men jag tror att det kulle funka även på höften.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Tisse skrev:Jag har inget vettigt att tillföra men vill bara säga Heeeej :hello: Tänkte på dig häromdagen!
:vågen: *vinkar frenetiskt tillbaka*

Har också tänkt på dig - vår cerisa manchseterbärpåse har fått ne revival här hemma och då kunde jag ju inte låta bli att börjar tänka på vart andra halvan av tyget tog vägen! :D
Användarens profilbild
Av Gullan
Du - när vi äntligen får komma och hälsa på dig *wink* *wink* så ska jag ta med min nyinköpta Ergo, så kan du prova :)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Gullan skrev:Du - när vi äntligen får komma och hälsa på dig *wink* *wink* så ska jag ta med min nyinköpta Ergo, så kan du prova :)
Jaaaa!!! :app:

... får se till att dra ihop träff snabbt som attan märker jag! :wink:

(hur många ouppackade flyttlådor är ok? :roll: )
Användarens profilbild
Av amöba
CrazyMagpie skrev:(hur många ouppackade flyttlådor är ok? :roll: )
Vi hade säkert ett 20-tal stående i hallen... :roll:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Kan uppdatera med att även Ergon, som ju tydligen ska funka bättre än Patapum om man är lång - INTE funkar då man är två meter lång... skarven mellan tygdelen av axelbandet och nylonbandet hamnade halvvägs ned på skulderbladet - och tja, att bära på ryggen gick inte mycket bättre det... :?

(fast det blev ju billigt o bra nu när det varken blir en Ergo eller en Patapum just nu... :wink: )
Användarens profilbild
Av marlene
CrazyMagpie skrev:Kan uppdatera med att även Ergon, som ju tydligen ska funka bättre än Patapum om man är lång - INTE funkar då man är två meter lång... skarven mellan tygdelen av axelbandet och nylonbandet hamnade halvvägs ned på skulderbladet - och tja, att bära på ryggen gick inte mycket bättre det... :?

(fast det blev ju billigt o bra nu när det varken blir en Ergo eller en Patapum just nu... :wink: )
det kanske beror på hur man är byggd, sambon som är 1, 95 kan utan problem bära med nya ergon
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?