Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
Jag är nybörjare på det här med sjalar. Jag har en dotter som snart blir 3 år och så har jag tvillingar som är 4 månader gamla (utvecklingsmässigt som 3 månader eftersom de kom tidigt). Jag har fått låna en babybundler av en kompis som jag får ha så länge jag vill. Däremot så håller jag på att smygkika på vad om komma skall.

Mina frågor är:

1) Hur länge brukar det vara praktiskt och skönt att använda elastisk sjal? (Det är en sak vad tillverkarna säger och en sak vad som är mest praktiskt).

Eftersom jag har tvillingar och de börjar väga lite nu är tror jag inte att jag kommer att bära dem tillsammans så mycket. Däremot så är det ju praktiskt med den elastiska sjalen som jag knyter på mig, och så kan jag byta barn vartefter behoven uppstår utan att behöva byta om.

2) Hur länge orkar man bära med ringsjal?
Jag tror att jag kanske bär dem korta stunder 20-30 min, men det kan ju säkert ofta bli först den ena och sedan den andra. Sedan kanske den första igen.

3) Mei Tai - hur lätt är den att sätta på och ta av? Är det något som kan passa mina behov.

4) Utifrån vad jag skrivit och funderat vilken sjal tror ni passar mig? Som ni ser är jag mest inne på vävd långsjal, ringsjal eller Mei Tai, men som sagt jag är inte så kunnig. Jag tycker att sjal verkar skönare än selarna, men så kanske det inte är?

Hälsningar Lotta
Mamma till
Martina 040330
Alice och Samuel 060919
Senast redigerad av 3-barns mor den lör jan 27, 2007 11:53, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av aspen
jag har inga bra svar om vilken sjal edtersom jag mest har hemmasydda fast en meitai (eller 2) kan du ju ha en på magen o en på ryggen samtidigt, om det behovet kommer :D
Användarens profilbild
Av Helen