Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja nu har jag bestämt mig för att vi ska bli med Mei Tai :D :vågen:

Läste någonstans att man kan sy midjebältet så långt att det går att linda två varv runt midja/höften och att det då avlastar betydligt mycket bättre... Finns det någon här som testat Mei Tai med så långt midjebälte och vad tyckte du? Avlastar det bättre än ett vanligt midjebälte? Är det bökigare att knyta med så mycket tyg?
Är vadderat midjebälte att föredra och isåfall - varför? :hmm:

Sen undrar jag om axelbanden.. Det borde rimligtvis avlasta bättre med breda axelband..? Men ska de också vara vadderade om de är breda?

Ungen som ska bäras bärs på rygg och är 2 år snart och väger 12kg...

Blir lycklig om någon vill svara på mina frågor och göra mig lite klokare :notes:
Användarens profilbild
Av Gullan
Jag kan linda mitt (helt ovadderade) midjebälte 3 gånger runt midjan... Detta för att även maken (betydligt rundare än jag) skulle kunna bära om han ville.
Jag har sytt min enligt Knyttet & K's mönster, den har omkring 29 cm breda ovadderade axelband och känns som en sjal när man bär med den. Den avlastar jättebra både på mage och rygg!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tycker att breda axelband är skönast när man bär på magen, och om man vill korsa tyget på bröstet när man bär på ryggen.
Jag gör oftast tibetanavslut om jag ska bära på ryggen en längre stund och då tror jag att smala vadderade axelband är bättre faktiskt. De breda banden knövlar ihop sig en del och då känns det som att poängen går förlorad. Jag har dock inte testat med vadderade då jag har breda band på min MT. Nästa blir dock med vadderade har jag tänkt.

Vad gäller midjebanden vadderar jag ung 60 cm mitt på, tycker det avlastar bäst. Gör du dem extralånga så du kan knyta två varv runt höfterna blir det nog ännu bättre avlastning.
Användarens profilbild
Av Anso
Om man bär fram tycker jag att det avlastar mer om midjebandet är så långt att jag kan knyta det på magen. Men då blir det istället lite väl långt när man bär på ryggen och vill knyta fram på magen....dilemma. :roll:

Om man vadderar midjbältet en bit så har det mindre tendens till att rulla ihop sig och skära in i midjan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?