Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Alltså - nu får jag snart spader :whut: . Jag har suktat, trånat och längtat efter den perfekta MeiTaien (tycker det verkar vara praktiskt), men hur det än blir - så verkar inte min kropp och MeiTai passa ihop :? :shock:

Jag har testat att sy egna, provat bortasydda, har en Collebri och nu i veckan fick jag hem en grymt snygg MeiTai som är sydd av Nova (av en slaktad CostaRica - så den har ju kostat MASSOR av pengar :oops: )

Vad gör jag för fel?

Jag får liksom inte riktigt till det... Jag vill ju helst inte sälja denna underbara tingest vidare (se nedan) - utan lära mig knyta den ordenligt istället.

Eller är det bara att acceptera - att jag är fast i långsjalsträsket? :lol:

Bild

Kram
Användarens profilbild
Av Linnea
jag har hört flera säga som du, ergo verkar oftare funka dock!

själv trivs jag super med meitai, inte de med utbredbara band bara = kärringen mot strömmen 8)

jag har rätt raka axlar, kan det ha med det att göra *funderar*
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
På ryggen är meitai superbekvämt men inte på magen tycker jag. Inte ergo heller, på magen gillar jag bara långsjal.
Användarens profilbild
Av sacha42
åhhh vad snygg den var :love:

Hoppas att du får till det med knytningen för den måste bara användas.
Användarens profilbild
Av Mia
Den har val breda band? Da bor det bli lika be4kvamt som langsjal om man brer ut banden ordentligt pa din rygg och aven over bebisens rygg. Kanske du knyter for lost/ojamnt? Gor du apron eller nonapron-style? Jag tycker bast om apronstyle.
Bild kanske? och sag vart det ar obekvamt.
Användarens profilbild
Av karinmaria
Här störtgillar vi Mei Tai, med vadderade axelband såklart - inga långsjalshybrider inte 8)

Ergo däremot - nej det gillar vi inte riktigt, och långsjal, nej inte det heller längre ..... man är nog olika helt enkelt.
Användarens profilbild
Av Soffi
:shock: Jisses vad fin den var: säg till mig FÖRST :this: om du vill skiljas från den :D
Användarens profilbild
Av aneeha
Jag bär massor i MT både med smala (colibri) och breda band (hemsydd ala knyttet) Jag knyter apron-style, men med midjebandet högt, nästan under brösten istf i midjan. Upp med barnet, dra åt ordentligt och sno runt axelbanden banden ett helt varv runt varann på bebisens rygg, fram o knyt även dessa högt. Jag vet inte om jag gör mig förstådd och om det skiljer sig nåt från vad du gör, men en sak är säker att löst knuten MT med banden under bebisbenen är iallafall inte skönt för mig.
Användarens profilbild
Av milimani
Jag får inte heller till det med MT. Den glider liksom långsamt ner... vet inte heller vad jag gör för fel. Men ergon älskar jag. Funderar på att sälja min MT men jag tycker att den är så fin. Å så är jag ju lite stolt över att ha sytt den själv.
Användarens profilbild
Av April
Tack, för alla svar! :heart: Ja, visst är den fin! *Mmmmm*

Alltså jag älskar ju min Ergo... Funderar på om jag är för "kort" för MeiTai (är ju bara 1.64 cm i rocken). Jag sätter ju Ergons avbärarbälte på höften och även sjalens "avbärarbälte" hamnar ungefär där. MeiTaien borde kanske sitta högre upp i midjan för att bli bekväm :roll: :hmm:

Ja, Ja - jag ska inte ge mig... det gäller att testa vidare :-D Var hittar jag bra beskrivningar?

Jag gör så här:
1) knyter midjeband
2) korsar bak i ryggen
3) korsar över Ines rygg
4) Under Ines ben och knyter bak

Tycker inte att det blir lika skönt som på långsjalen...

Kram
Senast redigerad av April den tis jan 23, 2007 21:57, redigerad totalt 1 gånger.
Av ninen
Du är inte ensam... jag tycker också långsjal är enklare och bekvämare. 170 cm är jag.
Nu har jag sytt en MT av en hoppe, vi får de hur det går...
Av Aelia
Hmm, jag är ännu kortare :oops: 159 och trivs jätte bra med mei tai.

Costa rica var jätte snygg, säg till om du vill sälja :wink:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag funderar på om du kanske drar åt axelbanden för mycket, det är lite som en sele, man måste lixom våga låta bebin glida ner så de verkligen sitter ordentligt i tyget. Jag bär visserligen bara på ryggen i MT, men så här gör jag:

1. Knyter midjebandet och drar åt ordentligt! (Dra in magen och knyt...)
2. Svingar upp bebin på ryggen
3. För upp tyget och axelbanden mellan benen och drar axelbanden över axlarna.
4. Reser mig upp och lyfter axelbanden uppåt så bebin glider ner ordentligt, släpper ev lite på axelbanden
5. Lutar mig lite framåt igen, korsar axelbanden fram och knyter över benen, under rumpan på bebin (här ska det tilläggas att jag har alldeles för korta axelband, så de når inte fram igen).
Klart!
Användarens profilbild
Av Isanna
Jag tycker att MT:n är absolut bäst om man bär på ryggen, för att bära fram väljer jag nästan alltid sjal, så testa rygg.

Supersnygg by the way! Jag köper gärna den! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?