Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ingetora
"Måste" köpa en vävd långsjal i höst, och har redan gett mig ut på jakt efter den rätta. Fyller ju år i höst så kanske kan man önska sig en? :roll:

Hade en Didymos Indio till mitt mellanbarn men gillade inte den. Tyckte inte om att den liksom var dubbelvävd och därför dubbelt så tjock, utan tror att en tuskaftvävd sjal mer är min grej. Men så har jag fått höra att det finns kypertvävda som är lika smidiga och ändå avlastar bättre än tuskaft. Vilka är dessa??? EasyCare? Finns det fler?

Sen blev jag så sugen på Bebinasjalen med stjärntecken, men den måste väl ändå vara "dubbel" så som jag inte vill ha? Vad tror ni? Om man ändå köpte en sådan, skulle ni köpa med ert stjärntecken eller barnets? Jag menar, jag kanske får fler barn som inte är Vädurar? :lol: Men samtidigt är det ju underbart om hon en dag kan använda samma sjal till sina barn och då är det ju roligare om det är hennes stjärntecken! :idea:

Tar sjalfunderingarna någonsin slut? Har ju ägnat ett halvår åt att fundera över trikåsjal, och när man äntligen hittat rätt så kommer nästa! 8)

Spontant skulle jag vilja ha en tuskaftvävd sjal som är 4,7 m lång och gärna "knasig" som BäraBarns Lotusblomma i färgen. Finns det någon som passar in på det?
Användarens profilbild
Av Ingetora
Ja, jag har tittat på "Sol" och funderat på den. Den är ju väldigt orange. :lol: Men det är ju Lotusblomma också så varför jag inte tycker det är samma sak vet jag inte. :?

Finns det någon långsjal där det är mycket rosa?
Användarens profilbild
Av Ingetora
Jaha! Det visste jag inte, då är den säkert jättefin. Fast "Eld" är ju också fin. :wink: He he, alltid tillbaka till ruta ett.
Användarens profilbild
Av Kristina
Babylonian som Marlene har är i nästan exakt samma färger som Lotusblomma, men jag vet inte om den finns att köpa mer.
Användarens profilbild
Av Ingetora
Lin skrev:He, he, det är inte lätt, det är det inte! :wink: Men du som bor i Sollentuna kan ju faktiskt åka in till www.sjalar.nu och titta på easycare-sjalarna i verkligheten! Lite lättare att välja när man ser ordentligt hur de ser ut! :wink:
Ja, jag får göra det. Jag har ju varit in dit när jag köpte min Pikku, så det kan nog bli många fler. :oops: 8)
Användarens profilbild
Av Ingetora
Kristina skrev:Babylonian som Marlene har är i nästan exakt samma färger som Lotusblomma, men jag vet inte om den finns att köpa mer.
Att kvalitén är rätt känns viktigare än färgen, men Babylonian hade inte alls många att välja mellan. Får hålla utkik efter begagnade kanske? Du vet inte vad Marlenes färg heter? Jag är ju såpass ny här inne så jag vet inte vilka alla stammisar är än. :oops:
Senast redigerad av Ingetora den lör jul 16, 2005 23:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av marlene
Ingetora skrev:
Kristina skrev:Babylonian som Marlene har är i nästan exakt samma färger som Lotusblomma, men jag vet inte om den finns att köpa mer.
Att kvalitén är rätt känns viktigare än färgen, men Babylonian hade inte alls många att välja mellan. Får hålla utkik efter begagnade kanske? Du vet inte vad Marlenas färg heter? Jag är ju såpass ny här inne så jag vet inte vilka alla stammisar är än. :oops:
Marlenes (=jag) färg heter Babylonia - Röd, orange, rosa hos stellaris bilderna där är rätt små men här är en på mig och wille
Bild
Användarens profilbild
Av Ingetora
Åh heje, den är ju jättefin! Men hur är den i kvalitén? Jag har eg. bara erfarenhet av Didy som sagt... Och så ser jag att den inte fanns kvar i den längd jag skulle velat ha. :cry:
Användarens profilbild
Av marlene
Ingetora skrev:Åh heje, den är ju jättefin! Men hur är den i kvalitén? Jag har eg. bara erfarenhet av Didy som sagt... Och så ser jag att den inte fanns kvar i den längd jag skulle velat ha. :cry:
Det är min första och enda långsjal så jag är väl inte rätt person att svara men kristina har klämt lite på den kanske kan göra en liten bedömning annars finns ju den här tråden http://www.sjalbarn.se/viewtopic.php?p=31821#31821
Användarens profilbild
Av Ingetora
Tack ni som svarat. :lol: Jag lär ju fråga fler gånger innan det blir någon beställning lagd. 8)

Just nu lutar det åt en EasyCare "Eld". Den gillade pappan i fråga också. :wink:
Användarens profilbild
Av mojsan
Ingetora skrev:Tack ni som svarat. :lol: Jag lär ju fråga fler gånger innan det blir någon beställning lagd. 8)

Just nu lutar det åt en EasyCare "Eld". Den gillade pappan i fråga också. :wink:
Du är så välkommen o fråga på :wink: Eld är jättefin, såg en på senaste träffen. Är han lika förstående för priset?
Användarens profilbild
Av Ingetora
Ja, faktiskt! :lol:

Han har sina egna intressen. Bla står en Gary Fisher Joshua (MTB) för 26.000 kr i förrådet. :shock: Då kan väl jag få en ynka liten sjal till? :roll: :wink: :twisted:
Användarens profilbild
Av mojsan
Låter bra! Här har jag en sambo som inte lägger sig i nämnvärt, men som inte har så väldns dyra hobbies, så bromsen sitter mest hos mig. En liiiten stund till... o den har inte varit så bra hittills heller!!!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?