[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 2416
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Skillnader??? - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Didymos är ju gjord av ekologisk bomull, därför är den ju dyrare. Storchenwiege är Öko-text certifierad (vet inte riktigt vad det innebär).
Kanske Didymosen är ännu hållbarare än Storchenwiegen, det känns så när man tar i den, som att den skulle hålla i hundra år. Didymosen känns lite strävare än Storchenwiege tycker jag.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tycker också att Didymos-färgerna är finare, det finns ju framför allt fler att välja bland. Jag tycker att de finska bilderna på Storchenwiege som man får upp när man klickar på sjalarna (hos t ex Babyboden) inte alltid är så snygga, lite konstiga knytningar ibland. Didymos marknadsförs ju alltid med superfina perfekta knytningar.
Användarens profilbild
Av Helena
Öko tex heter det visst, skrev fel innan. Ja de verkar väl bara betyda att det inte finns skadliga ämnen i tyget, att man testat det.
Användarens profilbild
Av Louise
Katharina skrev:Jag trodde öko 100, 200, 1000 mm var att det var ekologiskt?!? Kanske någon kan förklara vad det betyder ;-)
Det innebär att tyget är testat för om de innehåller vissa typer avkemikalier. Viktigt är ju att skilja på om en produkt är tillverkad av öko tex certifierad textil och om den är öko testad. Bara för att den är öko testad behöver den ju inte vara bra, det beror ju på resultatet i öko testet. En liten utveckling bara :)

/Louise
www.stellaris.se
Av Alexandra
Katharina skrev:Just nu är det visst bara sjalshopping som gäller, men man får passa på när maken nu upptäckt finessen med sjalbärande :-)
Och det gäller att passa på medans barnen är små, tiden går så fort - rätt var det är så har de blivit stora vill inte bli burna längre :(
Sjalandet kan man ju bara hålla på med under en begränsad tid, om man då inte blir försäljare då förstås :)

Kul att din man oxå gillar sjalarna! :D
Användarens profilbild
Av Louise
Katharina skrev:Ja det är sant bara att tyget är testat säger ju ingenting. Tänk vad man kan få till det med ord så man läser in mer än vad där står.

Didymosen är väl Amerikansk? Just det här att den marknadsförs så perfekt och som rollsroycen bland sjalar får mig att undra om den verkligen ärbättre eller om det är marknadsföring.
Om jag inte är helt fel ute så är Didymos tysk. Den försöker ju sälja sig som "orginalet". Den har funnits länge och har ett inarbetat varumärke, det får man givetvis betala en del för. Vilken som är bäst finns det nog inget entydigt svar på utan det beror nog på vem man frågar :)

/Louise
www.stellaris.se
Användarens profilbild
Av Suskiv
Katharina skrev:Vad jag förstått kan man tvätta Didymosen i 60 grader fungerar det med Storken också? Krymper dom?
Ja storkis går att tvätta i 60 grader. Båda sjalarna krymper något, men det är medräknat så längderna angivs efter tvätt.

Här kan man föresten läsa om Öko tex standarden. http://www.oeko-tex.com/en/start/start.html
Av Alexandra
Kände på en didymos idag, den var verkligen mysig!
Den kändes faktiskt lite mjukare än min storkis, och inte heller lika bred. Jag hade för mig att didymosen var lite "strävare" :? .
Kanske har det att göra med hur mycket den är tvättad.
Användarens profilbild
Av Helena
Alexandra skrev:Kände på en didymos idag, den var verkligen mysig!
Den kändes faktiskt lite mjukare än min storkis, och inte heller lika bred. Jag hade för mig att didymosen var lite "strävare" :? .
Kanske har det att göra med hur mycket den är tvättad.
Hej!
Ja den måste vara lite smalare, för det syns liksom på knytningarna att det inte blir lika mycket tyg över axlarna. En intressant sak som jag läste på Didymos hemsida, är att de inte alls rekommenderar att man bär barnet utåtvänt. Och så visade de ett avskräckande exempel på hur ett lite större barn dinglade med benen i en framåtvänd knytning. Fast buddahknytningen visade de inte, och den är ju ett lite bättre alternativ.
Kanske är det så med Didymos att det behövs fler tvättar för att den ska bli mjuk. Storchenwiege var ju mjuk med en gång tyckte jag.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?