Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
oki, jag vill ha:

Miljövänlighet
Sval
Lagom stadig
Lagom gossig
Jag är strl XL

Jag har kikat på:
Mam Eccowrap för den e så fin och lite speciell, utan att va konstig, men hur fårhäller den sig när det gäller de andra kriterierna vet jag ej, miljömärkning?

Minimundus för den är svensktillverkad, 100 % bomull och ökotex 100, dock vet jag ej om den färgväxande bomullesvarianten finns kvar? eller?
Men blir den inte väldigt varm?

Koala trikåsjal för att den är Miljömärkt, ekologisk 100% bomull, men, villa jag verkligen ha men med ficka?
å vill jag verkligen ha en vit?

Hjälp mig...?
Användarens profilbild
Av aneeha
Jag har en minimundus sand/jord och -ja- den är varm - jätteskönt tyckte jag med novemberbarn, men till nästa bf juli blir det nog en svalare. Och underbart mjuk är den och tillräckligt lång för en XL. Om det inte vore för att den har ett liitet hål mitt på och är utlånad hade du kunnat köpa min lite billigare...

Jag har köpt en MaM ECO till en vän som fyller i mars. Den är lite stum och stel för att vara trikåsjal vilket beror på hampan tror jag. Stelheten hoppas jag försvinner i lite ättikstvätt och stumheten ger nog bara lite extra stadighet. Sval lär den vara men jag har bara provknutit. Och de säger ju att den är ekologisk, men jag jan inte minnas nu om den har något registrerat miljömärke på sig. Hampa är ju annars en fiber som är ganska lätt att odla ekologiskt jämfört med bomull.

Dent tredje sjalen du nämner kan jag ingenting om!
Användarens profilbild
Av caelajemma
Jag kan väl säga lite om eco:n, dock i jämförelse med en sino, för det är de enda trikåsjalarna jag har testat. Tilläggas kan ju att jag började med trikåsjal när J var ett halvår så jag har ju ingen erfarenhet hur det är med en nyföding. Men det kanske kan vara till någon hjälp ändå... :roll:

Eco:n är inte superdupermjuk direkt, men jag tycker att den är tillräckligt gosig ändå (sinon upplever jag som lite mjukare). Den är tjock, men inte särskilt varm (nu har jag ju ett "stort" barn så jag har ju visserligen inte testat att gå i den en hel dag). Och jag tror nog att den absolut är den allra allra stadigaste trikåsjalen som finns, för jag har aldrig behövt knyta om den (sinon däremot får man ju knyta om efter ett tag om man har en åttakilos i den :) ). Jag har storlek S/M i econ och är väl en 38 typ, så när jag har knutit den (fram) så har jag två ändar på ca 30-40cm vardera kvar.
Användarens profilbild
Av Selman_73
Såg just MaM Eco wrap i storlek S/M i färgen Flamingo (orange?) som tillfälligt erbjudande hos Babyboden.nu.
Erbjudande 500:- ordinarie pris 625:-.
Har ingen erfarenhet av denna sjal men hade läst ditt inlägg och trillade sedan på erbjudandet. Det verkar ju följa med en mössa och ett par tossor också och det är ju trevligt! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?