Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av milimani
Tänkte kanske våga mig på en långsjal till slut. Men vad ska jag välja?

Den ska ändå vara ganska kort, men det ska gå att knyta ett baskryss. (jag är 160 och smal om det har betydelse)
Den måste vara sval, både jag och dottern är så varma...
Den ska helst vara mjuk och go!
Gärna i nån rosa ton.
Användarens profilbild
Av sacha42
Jag kan knyta basX med min 3m didy Julia utan problem och jag är 1.63 lång.
Användarens profilbild
Av milimani
sacha42 skrev:Jag kan knyta basX med min 3m didy Julia utan problem och jag är 1.63 lång.
Tack, då vet jag iallafall vilken längd jag ska ha ungefär.
Användarens profilbild
Av milimani
Ingen annan som kan komma med förslag?
Användarens profilbild
Av Gullan
Jag är 162 cm, har 38/40 på överkroppen. Jag har en Hoppediz Lille (rosa/naturvit) men den är ganska varm. Den avlastar dock väldigt bra, kan knyta omslutetX utan problem med 4.6 m.
Annars är väl Bebina, Gauze, m.fl. tunna sjalar... har en bebina stjärntecken, men den avlastar inte lika bra som hoppen, så den är lite "reserv".
Användarens profilbild
Av frida
En gås eller en Ellaroo kanske. Jag har bara haft ellaroo men den var riktigt smidig och sval. Däremot avlastade den inte lika bra som didy, hoppediz, stork.. Jag hade nog valt en diagonalvävd och hoppats på ett tunt ex.
( såg att www.edenbaby.se har rea på indio hallon, iof den längsta varianten men om du syr och klipper kan det överblivna kanske bli nåt? eller sälja biten till mig)
Användarens profilbild
Av milimani
Har fått tag i en gås nu men undrar även vilken som är mjukast och lättast att knyta av hoppediz, didy, stork coh easy?
Användarens profilbild
Av frida
Easyn är mest tunn och mjuk tycker jag, de andra är rättså likvärdiga. (men jag hittade en välinburen stork begagnat som är lika tunn som min easy så var man än vänder sig är valet inte lätt :roll: Välj färg du gillar!)
Användarens profilbild
Av mojsan
..jag skulle säga kring 4m, då kan du även knyta dubbel-x, vilket är en bra knytning, tycker jag. 3,7mm/4,2m, nånstans där. Prova någon annans, på en sjalträff kan man säkert hitta ettt par sjalar i båda längderna, så får du känna dig för!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?