solanna skrev:Oj, det är som att jämföra äpplen och päron tror jag. Det är ju nästan varandras ytterligheter på sjalskalan. Easyn är väl mer än dubbelt så dyr som en Ella. Sedan är Easyn diagonalvävd vilket gör att den har mycket bättre giv och formar sig efter kroppen bättre. Den Ella jag känt på var väldigt tunn och mjuk, kändes som en sval sommarsjal tyckte jag. Min Easy är i och för sig inte jättetjock, men jämfört med den Ellan så är den en filt.
Eftersom jag inte vet vilka kriterier du tycker är viktigast är det supersvårt att råda dig i valet mellan dessa två. Du får nog fundera på om du helst vill ha en tunn och billig sjal, eller en dyr som avlastar kanonbra. Sedan tycker jag att du också ska välja en som du tycker är snygg, för det är en viktig aspekt också!
Och även om Easyn är dyr i nyinköp så är ju andrahandsvärdet jättehögt och det bör man också ha i åtanke.
Lycka till med beslutet 
Hm, svårt...
Priset är oviktigt, faktiskt - så nu gäller det bara att hitta rätt sjal.
Tunn är viktigt. Avlastning är också viktigt, så klart. Men har jag en sjal som känns tjock så kommer jag inte att använda den så ofta som jag borde och då spelar det ju liksom ingen roll hur bra den avlastar

Vad säger ni om skillanden i avlastning mellan easy och Ella? Är easy så mycket bättre bärmässig att den klart slår Ella, om man skulle leka jämförpris s.a.s. Dvs är Ella så många hundralappar sämre än easy? Pengar spelar alltså ingen roll nu.
Ja, snygg är definitivt viktigt! Problemet är att jag inte hittar SJALEN någonstans...

Valen står mellan de enfärgade, tror jag, även omd et känns lite trist...
Josefine, mamma till J 10 år & M 7 år
Förut såg min avatar ut så här: