Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur uppfattade du färgen på Leo turkis?

Turkos
1
6%
Grönturkos
1
6%
Blåturkos
8
47%
Blå, turkosaktig i visst ljus
3
18%
Ljusblå
Inga röster
0%
Mellanblå
2
12%
Grön, turkosaktig i visst ljus
Inga röster
0%
Både blå och grön, i diamantmönster
2
12%
Det har inte jag, och ändå funderar jag på att köpa en osedd i julklapp till mig själv. :lol: Jag funderar dock på färgen, jag vill att den ska se turkos ut, inte blå med anstrykning till turkos i vissa ljus. Frågan gäller alltså inte hur man uppfattar tyget om man tittar väldigt nära, utan på lite håll, så där som när man pratar med någon...
Användarens profilbild
Av mirko
den är i MINA ögon INTE turkos.. ett mellanting på blå / grön.Men när man säger turkos till mig så ska den liksom va lysande på nått vis , kan faktiskt inte förklara bättre.
Användarens profilbild
Av Siggan
Jag tycker den är snygg och just köpt en sådan till mig själv!

På lite håll tycker jag den ser mellanblå ut. När man kommer närmare ser man diamantmönstret.

Men jag tycker inte den är speciellt turkos...
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag skulle nog beskriva den som petrolblå? Ganska mellanblå, eller väldigt mörkt turkos.
Av FiaLisa
Jag vet inte vad jag ska rösta på. Jag håller med mirko om att den inte är så lysande som turkos borde vara. Jag hade en här hemma. Den var jättesnygg på håll men jag provade den inte ens innan den fick vandra vidare. Jag blev så störd över att när jag tittade på den på nära håll för då var tyget lila och grönt. :?

Vad har den för färg då på håll? :hmm: Någon blandning av ljus petrol, blå och turkos... tror jag.
Användarens profilbild
Av Nova
Jag har haft en Türkis och inte tyckte jag att den var så turkos.
Ganska så mellanblå vill jag minnas och annan färg (grön/turkos) möjligen i mönstret.

Bild
Bild

Inte fullt så ljus som nedersta bilden, blixten har gjort den lite ljusare än i verkligheten.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jag såg en förra sommaren och den var blå tycker jag.
Användarens profilbild
Av Eld77
Sommarblå med turkosa skiftningar skulle jag vilja säga. Underbart vacker!

Som kuriosa kan jag tillägga att det är samma färger (dvs grönturkos och azurblå) på trådarna i Leon som i den turkosa Easyn, ändå blir resultatet helt olika...
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tycker också att den är mörkt turkos. Färgen är fin, fast man kan nästan drunkna lite i den, om man är ljus själv.

Den är inte så ljust turkos som många bilder visar, fast det har ni ju redan skrivit. Kanske den ser ljusare ut när man går ut, jag gick aldrig ut med min.
Användarens profilbild
Av Fenomena
Tack för röster, det är ju viktiga saker det här att köpa sjal! :D
Det var det jag var lite rädd för: att den är mer mellanblå än turkos. Det verkar som om vi alla uppfattar den olika i färgen?

Nova: tack för dina bilder. Men de gör mig tyvärr inte klokare. :roll: På den översta ser den mellanblå ut, och på den undre och ljusare lite mer turkos. Den översta är mer korrekt va? I den här länken http://www.babyidea.fi/storchenwiege/leotuerkis.html
ser den turkos i på färgprovet, men blå ut på bilden med den skumma knytningen.

Jag skulle nog tyvärr bli besviken eftersom jag har min knalliga mörkturkosa Tricot slen. Den kallas turkos i sverige och petrol i andra länder (?). Den är supersnygg till mitt röda hår och bruna kläder! :heart:

Hmm, vad göra då? jag hade ju valt storken pga pris och egenskaper. Vad tror ni om att försöka få tag på en beg leo natur och färga mörkt petrolgrön eller kaffebrun?
Användarens profilbild
Av Fenomena
Jag såg just Didymos Jan och wellen aqua igen, det kanske kan vara något för mig? Fast grejen är att jag helst vill ha enfärgad eller få fält...
Av FiaLisa
Fru Fenomena skrev:Jag såg just Didymos Jan och wellen aqua igen, det kanske kan vara något för mig?
Wellen Aqua är grymt snygg!!
Användarens profilbild
Av Ester
en easy turkos kanske?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?