Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av stjärnflocka
Har en tjej på 6 månader som vill att jag bär henne mest hela tiden. När hon var nyfödd köpte jag en trikåsjal som jag trodde skulle fungera bra, men tyvärr gillade hon inte alls att bli buren i den :( Jag tror att det är för att hon kände sig instängd.

Nu när hon är större fungerar det att ha henne i sjalen på höften och det verkar även börja fungera med Mei Tain, som hon inte heller gillade i början. Nu är hon ju sådan att hon inte vill sitta särskilt länge utan det ska tas upp och sättas ner och tas upp igen. Då tycker jag att Mei Tain är lite för bökig. Trikåsjalen fungerar ju någorlunda, men jag funderar på om det finns någon annan variant som skulle kunna fungera här hemma. En ringsjal kanske, eller en ergo/patapum. Vad tror ni skulle fungera bäst för oss?
Användarens profilbild
Av Anso
Ringsjal! Jag tror att det var någon träff på gång i Visby, kolla om du inte kan få lite hjälp då?
Du kan ju ha henne på höften i Mei Tai också (men det kanske du redan har provat), bara att vrida alltihopa lite bara så ser hon lite mer.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Jag röstar på en Ergo, den är jättesnabb att ta på och avlastar jämt över kroppen till skillnad från ringsjalen som belastar snett...
Fast jag är i och för sig petig med det där eftersom jag har ryggproblem...
Användarens profilbild
Av Kristina
Eller bärpåse. Samma funktion som ringsjalen, men lättare om barnet ska mycket upp och ner efetrsom man slipper justera och den är inte så dryg att ha på sig utan barn som en ringsjal är. Fast ska du bära längre stunder är en ergo/patapum bäst.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
:hello:

Får jag rösta för BÅDE ringsjal och Ergo?! :lol:

Ringsjal är kanon till att ha hemma, up-ner-upp-ner-upp osv när man lagar mat mm. Men det blir ju ganska tungt efter ett tag att belasta bara ena axeln. Ergon är ju snabb den med, men är inte riktigt lika mysig och enkel att ha på sig hela tiden som en ringsjal är. Däremot om man ska ut på en promenad, åka och handla, ha som komplement under vagnen osv så tycker jag Ergon är bättre :wink:

Lycka till!
(Och vad glad jag är att ni int egett upp helt med bärandet!!)
Användarens profilbild
Av Gullan
Eller en vävd långsjal med dubbelt-x? Det använder jag dagligen när D ska upp och ner hela tiden. Ringsjalen är bra när vi handlar, men sedan är det nog ingen hit för ryggen.
Av stjärnflocka
Tack allihop för bra feedback :D

Anso: Ska få testa både ringsjal och Ergo på träffen i Visby :tumsup:

Gullan: Testade knytningen du föreslog med min elastiska sjal bara för att prova, och den verkar faktiskt smidig. Får testa några dagar och se hur det känns. Trodde inte att en vävd långsjal var något för oss, men jag kanske inte ska välja bort det helt ändå :D

kajsa kavat :hello: Nä, har absolut inte gett upp helt. JAG gillar ju idén med sjal, det har bara varit lite svårt att få tjejen att förstå hur bra det är :wink: Hon vill ju verkligen att jag bär henne mest hela tiden och en sjal underlättar enormt, så jag jobbar verkligen på att hitta något som vi båda kan trivas med :D
Användarens profilbild
Av zandrama
Tänkte bara säga HEJ! :hello:
Du har ju fått så bra råd redan, så jag behöver inte ge några... :lol: 8)

Säg till nästa gång ni "råkar" ha vägarna förbi fastlandet, vill se lillan jue... :wink:
Av stjärnflocka
zandrama: :hello:

Porotina: Fick testa en Patapum också! Den var snyggare än Ergon tyckte jag 8)

kajsa kavat: Kan inte annat än att hålla med dig nu :) Vill ha både ringsjal och Ergo/Patapum! Ringde genast till min mamma (sykunnig :wink:) och beställde en ringsjal i julklapp :mrgreen:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
stjärnflocka skrev:
kajsa kavat: Kan inte annat än att hålla med dig nu :) Vill ha både ringsjal och Ergo/Patapum! Ringde genast till min mamma (sykunnig :wink:) och beställde en ringsjal i julklapp :mrgreen:
:tumsup:

Perfekt!!
Av stjärnflocka
Uppdatering :wink: Fick en ringsjal i julklapp :D Och har precis fått hem min Ergo :lol: Nu ska här bäras :D Nu gäller det bara att lära sig det där med att få upp tjejen på ryggen :?
Användarens profilbild
Av Anso
stjärnflocka skrev:Uppdatering :wink: Fick en ringsjal i julklapp :D Och har precis fått hem min Ergo :lol: Nu ska här bäras :D Nu gäller det bara att lära sig det där med att få upp tjejen på ryggen :?
GRATTIS får man väl säga då.
Håll till i sängen, knästående när du ska öva att få upp på ryggen så går det nog bra ska du se. :wink:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Åh vad kul! Lycka till med övandet :wink:
Användarens profilbild
Av mojsan
Anso skrev: Håll till i sängen, knästående när du ska öva att få upp på ryggen så går det nog bra ska du se. :wink:
...eller i soffan, med utbredd sele och barnet på det, osså häv :) Rygg är smidigast tycker jag.
Av stjärnflocka
Anso: Tack för tipset :tumsup:

mojsan: Så gör jag med Mei Tain, men Ergon kommer jag troligtvis att använda mer när jag är iväg på stan. Så nu måste jag nog lära mig andra sätt också :? Men det ska nog gå med lite övning :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?