Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Min Didy är 5,3m (inkl en ände) och med omslutet på ryggen är det c:a 1,4m långa ändar på den så c:a 4-4,1m sjal borde funka för ryggknyt på mig utan att jag behöver knyta allra längst ut på ändarna..?

De sjalar jag hittar i den längden är
Storken (4,1), Didy (4,2), Easy (4,2), Bebina (4,2), Rebozo (4,0) samt Ella Roo (4,2)

Men har någon koll på hur långa dessa är i verkligheten?
Eller andra sjalar i lagom längd?
Användarens profilbild
Av solanna
Jag har en Didy i storlek 5 (4,2 m) som är ganska exakt så lång inkl en ände och den passar perfekt till ryggknyt på mig som är 164 cm lång och drar storlek 38/40 på överkroppen. Om jag knyter utanpå tjocka kläder får jag dock ta till min Easy på 4,7 m, men det är ju klart knepigare att få till knytningen om ändarna är längre än de absolut måste.
Användarens profilbild
Av Eld77
Storken (4,1 + 2 ändar) är minst 4,5 egentligen
Didy (4,2 + 1 ände) är 4,4 - 4,5
Easy (4,2 + lite till) är nog minst 4,3 (min är över 4,5)
Bebina (4,2 + 1 ände) är minst 4,4 (min var 4,6)
Användarens profilbild
Av zandrama
Har ingen exakt koll på de sjalarna, men de med raka ändar (rebozo, EllaRoo och Easy) mäts ju från ände till ände, medan de med sneda ändar mäts bara med en ände, och blir ju då ytterligare 15-25 cm längre. Så en EllaRoo på 4,2 borde vara ganska precis 4,2 m, medan Didy 4,2 blir åtminstone 4,35 cm.

Vilket väldigt exakt svar... :roll:
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Tack alla!
solanna skrev:(...)Om jag knyter utanpå tjocka kläder får jag dock ta till min Easy på 4,7 m(...)
Hmm... bra poäng, tänkte inte på vinterkläderna...
Jag får testa att knyta in oss med ytterkläder och mäta vad som blir över då innan jag kan bestämma mig. Så jag tackar så hemst mycket för svaren *sparar ner informationen* och återkommer :)
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker min didy 4,2 är optimal för ryggknytningar :D . du kan få prova på öppnis nån dag om du vill :wink:
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Okej, uppdatering.
Jag har mätt med tjockaste tjocka ytterkläder på (slarvig knytning, men ändå) och behöver då 4,65 + lite till (de snedskurna ändarna?) för att kunna knyta alls, men då funkar det ju i nödfall även med min Didy utan att ändarna känns alltför långa, så jag tror jag slår till på en Ulli 4,1 i julklapp till oss och chansar på att det känns bra :heart:
Man får betala sjalar med barnbidraget va? :wink:
Tack så mycket, jag provknyter nog görna med en kortare sjal ändå innan, om inte annat så kan jag ju få lite hintar om att få till det bättre :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?