Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Crico
Hej på er alla, en nykomling här...

Jag och min son älskar att dansa tillsammans men min rygg börjar säga annat :(
Vi har i dag ett BabyBjörn-bärsele med ryggförstärkning men jag tycker inte den känns så intim och den skaver lite på mig. Jag funderar på att införskaffa en bärsjal men blev lite vilsen när jag upptäckte hur många olika det fanns. Mina funderingar är att jag vill kunna bära Leon både på höften och framför/bakom mig. Han är nu 5 månader och väger 8,5 kg. Vad ska jag välja?
Användarens profilbild
Av Anna
En vävd långsjal skulle jag satsat på om jag var du. Vilken du väljer kan vara beroende av lite olika faktorer bland annat ekonomi. Jag tycker storchenwiege är jättefina och bra sjalar, men nu när sonen är 5 månader så kan man även ha en som inte har diagonalstretchen, typ Amazonas antigua / Ella Roo eller en amazonas Brazil. Till nyfödd däremot skulle jag nog hellre ha en trikåsjal eller diagonalvävd sjal. Vävd sjal passa bra till både höft rygg och höftknytningar. Är det något spesiellt du tittat på och fasnat för?
Användarens profilbild
Av Helena
Anna skrev:Jag tycker storchenwiege är jättefina och bra sjalar, men nu när sonen är 5 månader så kan man även ha en som inte har diagonalstretchen, typ Amazonas antigua / Ella Roo eller en amazonas Brazil. Till nyfödd däremot skulle jag nog hellre ha en trikåsjal eller diagonalvävd sjal ?
Hej Anna!
Men visst är väl Ella Roon stretchig på diagonalen (vet inte hur det är med Amazonas antiqua), det tycker jag iallafall. Men den ger ju inte efter på samma sätt som Storchenwiege.
Användarens profilbild
Av Helena
Hej!
Jag tycker som Anna att Storchenwiege är en bra sjal. Den är stadig och bra för ett barn som är lite tyngre. Den är också väldigt mjuk och varm och mysig nu när det är vinter.
En dyrare sjal som är vävd på samma sätt som Storchenwiege är Didymos, och så finns det Girasol också.
Användarens profilbild
Av Anna
visst är det lite rörelse i Antiguan också, men jag tycker de som är vävda som storken / girasol/ didy / babylonia är mer följsamma och kanske mysigare när man har ett liten barn men ändå inte vill ha en trikåsjal. Brazilen är nog ännu mer stretchig just för att den är såpass gles, den är en ganksa bra sjal faktiskt jag har nog undervärderat den tidigare.
Av Crico
Anna skrev:En vävd långsjal skulle jag satsat på om jag var du. Vilken du väljer kan vara beroende av lite olika faktorer bland annat ekonomi. Jag tycker storchenwiege är jättefina och bra sjalar, men nu när sonen är 5 månader så kan man även ha en som inte har diagonalstretchen, typ Amazonas antigua / Ella Roo eller en amazonas Brazil. Till nyfödd däremot skulle jag nog hellre ha en trikåsjal eller diagonalvävd sjal. Vävd sjal passa bra till både höft rygg och höftknytningar. Är det något spesiellt du tittat på och fasnat för?
Tack för era svar och funderingar. Det sporrade mig till att läsa mer och kolla runt på sjalar. Jag har bestämde mig för att införskaffa en ringsjal som är lite snabbare att ta på inne och sen kommer jag att köpa en långsjal att bära Leon på ryggen när vi går ut. Vilka det blir har jag inte bestämt mig för är, det beror lite på ekonomi, kanske begagnade.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?