Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av T med L o D
Undrar om någon skulle kunna ge mig råd? Jag köpte en Hoppediz Montreal för ett tag sedan som tyvärr inte funkar på min sexmånaders. Han vill bara bli buren kortare stunder. Jag tror att den är för lång också, (5.2) jag upplever den lite klumpig. Jag försöker sälja den, men det är lite motvilligt. Den är ju så vacker och jag gillar den.

Jag köpte istället en MT som jag bara älskar! Den passar mig och sonen perfekt, lätt att använda.

Nu undrar jag: har jag gett upp för lätt? Jag skulle egentligen vilja ha en sjal också. Ska jag försöka byta den till något annat, i så fall vad?

Det enda kravet är att den ska vara hyfsat lätt och snabb att sätta på sig.
Användarens profilbild
Av annemi
Nu är jag kanske inte rätt person att svara på din fråga. Jag har ju inte hållit på sådär vansinnigt länge.
Min dotter är 3 1/2 mån och hon verkligen älskar sjalen :heart: . Jag prövar o övar glatt :D nya knytningar med henne.

Försök några gånger till, ifall han behöver vänja sig.
Annars om han bara vill bli buren korta stunder så pröva en ringsjal. Den kan i o f kräva lite övning också i början för att få till det, men sedan är det ju enkelt eftersom du inte behöver knyta. Visserligen avlastar den inte lika bra som en sjal, men kortare stunder så funkar det ju.
Av T med L o D
Kan man bära länge med en ringsjal?
Användarens profilbild
Av annemi
Jag kan inte bära så länge eftersom man belastar ju bara en sida liksom. Men när bebisen blir större och man har dem höften så tror jag ringsjalen kommer vara helt suverän. Men just nu så bär vi mest med långsjalen. Där kan hon sitta lääänge o soooova :tutte:

Du kan ju också ha en vävd sjal (kortare variant) som du har färdigknuten och bära med kryss. Det finns ju en del knytningar o välja på :lol:
Av T med L o D
Tack för svaren!

Jag är medium, så ja den är nog tyärr för lång. Det är mest sonen som inte har tålamod när han ska i sjalen. När vi använder MTn, det gör vi ofta som mys efter sovstund eller när vi lyssnar på musik, så går det fort att sätta honom i den. Jag tänkte om det fanns någon liknande.

Annemi, vilken typ av kortare sjal skulle du iså fall rekommendera?
Användarens profilbild
Av jag71
mitt tips är att gå på en sjalträff eller leta upp en bärsjalsambassadör nära dig.
Användarens profilbild
Av annemi
Precis som Boadicea skrev finns ju det flesta sjalar i olika längder. Det bästa är ju om du kan prova och se vilken längd osm passar dig bäst.
Jag har en Didymos på 4,2 och den gör jag "enklare" knyt med. Min Stork är 4,7 och den gör jag såna där x-omslut med, men gör jag "bara" kryss får jag jättemkt tyg över. Jag är ungefär 170 lång, men ganska smal.

Var i vårt avlånga land bor du? Kan du hitta någon i närheten som kan låta dig prova lite olika längder?
Användarens profilbild
Av solanna
Jag tror också att din sjal är lite lång. Jag började med en 4,7 Easy som första vävda sjal och med den kan jag göra x-omslut med knuten fram, men jag sätter oftast knuten bak ändå för att få lite mindre tyg runt midjan. Senare har jag köpt en Didy 4,2 och den räcker precis till x-omslut med knuten bak. Skillnaden är dock stor i knytbekvämlighet och Didyn är verkligen mycket lättare att handskas med. Så jag tycker att du ska testa med en kortare sjal och kanske enklare knytningar om du vill att det ska gå fort.

En ringsjal är också jättebra som snabbsjal hemma eller när man bara ska ett kortare ärende, t.ex. från bilen och in i en butik eller så. Tar ett par sekunder att få på sig och i med bebisen.

Lycka till!
Av T med L o D
Tack för alla svar. Tro det eller ej, men idag gav jag mig den på att jag skulle göra ett omslutetX och jag gjorde det på bara en kort stund med bara lite gråt från lillen! :D Men det är nog så att sjalen behöver vara kortare.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Gillar du hoppisen du har så kapa en bit av den istället för att sälja den.

Men som andra sagt förut: var bor du? Det finns säkert ambassadörer och sjalträffar i din stad så du får lära dig nya snabba sätt att få upp sonen i sjalen. :)
Användarens profilbild
Av Marion
Gillar inte sonen inknytningsproceduren kan du knyta xomslut2 där smokingbältet är ytterst. Den knytningen kan man gör färdig i förväg och sedan är det bara stoppa i barnet; man behöver bara stoppa i honom med benen innan man kan promenera iväg. Sprida ut krysset och smokingbältet kan man göra medan man går. Min son gillade inte heller att bli "instoppad", men om jag rörde mig under tiden jag gjorde det var det inte lika hemskt i hans tycke :lol: och då var xomslut2 verkligen suverän!
Länk till hur man knyter xomslut2:http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/xomslut2.htm
Av T med L o D
Jag har träffat sjalambassadör, hon lärde mig xomslutet, som faktiskt börjar sitta nu. Jag ska prata med henne igen för nu är det så att min hoppe blev såld igår, men jag har kommit på att jag vill nog ha en långsjal i alla fall :roll: . Får se vad jag ska ha denna gången...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?