Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av boosten
Det blir ju april(kanske)bebis härBild, och ny trikåsjal måste givetvis införskaffas. Eftersom det blir sommar Bild med mycket bärande sen måste den givetvis vara så sval som möjligt, men tyvärr känns ingen av Sino-färgerna klockrena (när ska det komma nya färger egentligen..!). :(

Finns det någon trikå som kan mäta sig med Sinon i svalhet (BaBu har ju fina färger, Pikku-ruu likaså), eller är det bäst att nöja sig med en färg som inte känns 100 för att slippa svettas?

Vi har ju en Moby som kommer bli andrasjal, men jag ser inte fram emot att ha den på sommaren! Bild
Användarens profilbild
Av Vinterdrake
Hug-a-Bub ska väl också vara sval?

Baby Bundler är INTE sval, så mycket kan jag då säga.. *puh*

Ja jag vet at jag har en hab men jag har aldrig använt den, den väntar på bebisen så jag törs inte säga säkert men vet att jag hört det.
Användarens profilbild
Av Lumlum
Cuddly Wrapen är ganska sval tycker jag, även om jag inte har så mycket att jämföra med på trikåsjalsfronten.
Användarens profilbild
Av Asereht
Jag hade en Pikku-ruu till min aprilkille. Jag valde dessutom en mörk färg men jag tyckte den funkade bra. Av de tre trikåsjalar jag haft så var den iaf svalast (Pikku-ruu, Minimundus och Tricot-slen). :)
Användarens profilbild
Av Scharlott
Personligen skulle jag välja en trikåsjal med avsmalnande ändar till sommaren. Då blir det inte lika mycket tyg totalt, vilket gör bärsjalen svalare. Välj en i en färg du tycker om :D
Användarens profilbild
Av Helena
Den breda Babybundlern är varmare än Didymos indio ull som är luftigare. Man kanske inte ens behöver en trikåsjal på sommaren, det där trikåtyget gör nog att det blir lite klibbigt oavsett vilken man väljer. En tunn vävd är kanske skönare.
Användarens profilbild
Av amöba
Kan verkligen inte kalla mig för veteran när det gäller trikåsjalar. Har dock konstaterat att min Kari-Me är svalare än lånemobyn jag har här. Den är kanske i längsta laget för mig (funderar på att korta den), men tunn och som sagt förhållandevis sval.
Användarens profilbild
Av ericah
I somras var SINON svettig, blev inte alls så mtk sjalande som jag tänkt. Har inte provat nån annan trikåsjal.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker inte att det är supermycket skillnad mellan olika trikåsjalar i hur varma de är. däremot tycker jag att det är roligt att ha många olika 8)
Användarens profilbild
Av Zandra
Och jag tycker att modalen i Sinon jämfört med t.ex UBW & Moby gör den till en överlägsen sommarsjal. Den är underbar! Och så smal! Så lite tyg! Ack, varför fick jag nordens störste gutt så att den inte gick att använda längre?

Jag skulle tjacka en Sino om jag var du. Nähä? :wink:
Användarens profilbild
Av boosten
Gaaaah! Alla tycker ju sinon är så fantastisk (har läst i sino-tråden också), jag måste kanske testa? :?

Men såhär är det med mig och färgerna:
Förgätmigej: För ljusblå, inte ett alternativ
Krustitel: Snygg, men inte helt "mig" ( kan ju iofs förändras), skulle föredra en ton mer i aubergine (som gauzen)
Skogssäv: Den det lutar mot om det blir en sino, men den verkar lite för "tam" för min smak, lite för blaskig.
Kråkbär: Aldrig en svart sjal i detta hus
Ullört: Njä, inte vit..
Fjällnejlika: Verkar jättefin, om man är "röd" av sig, vilket vi inte är
Hjortron: Vi har ju visserligen haft en sol, och den trivdes vi i, men denna verkar lite knalligare och kallare, vilket gör att jag inte är så sugen
Blåsippa: Vi har redan en blå trikåsjal, och vi trivs inte i blått
Havssäv: Verkar jättesnygg på vissa bilder, andra bara tråkig.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tror att alla trikåsjalar är varma på sommaren. Jag tycker du ska köpa en trikåsjal som du tycker är snygg och sen en gauze till sommaren. Det är ju oftast varmast i juli-augusti och då är bäbisen kanske 3 månader och då börjar kanske trikåsjalandet vara på upphällning iaf, om du inte skaffar en bred BaBu men den blir ju liksom ändå för varm då.
Användarens profilbild
Av jag71
emma_h skrev:Kan du inte köpa en Ullört och färga i den färg som du gillar?
Min tanke också. Eller blir det problem att färga den då det inte bara är bomull :hmm:
Användarens profilbild
Av amöba
Måste inflika en fråga. Vi fick första barnet i mars och hon är tyvärr inte sjalburen från början. Stortösens första sommar var väldigt varm och jag vet att jag kände mig inlåst i lägenheten eftersom det var för varmt att ha henne i vagnen. Temperaturen steg lätt till över 30 grader där i. Men om man bär i sjal måste det väl bli minst lika varmt?! Funkar sjalbärande över huvud taget om det är väldigt varmt? Jo joo, de bär ju i sjal i Afrika och Asien... Men om man nu är dåligt värmetålig, som jag?

Hoppas det är OK att jag lånar tråden lite till en relaterad fråga...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?