Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Frågade tidigare vilken sjal jag ska köpa och nu lutar det åt en Hoppediz. Men hur lång ska jag välja?

Har hela tiden varit inne på att man ska kunna knyta dubblet omslutet-x med knuten fram men hur länge används den knytningen egentligen? verkar som om den bara används på trikåsjalar, har kikat lite på bilder på olika sidor nu.

Är 1.69cm och väger väl ca 77kg, ska jag ha en 5.4m eller blir det för mycket tyg om jag gör andra knytningar än dubblet omslutet? är en 4.6 mer lagom då, eller blir den för liten :?:
Användarens profilbild
Av Panakeia
tjaaa...hoppisar e ju lite längre än de "ska" vara oftast, men 4.6 e nog gränsfall....
Användarens profilbild
Av sus
dubbelt omslutet x används defenitivt även till vävda sjalar, jag bar majken så tills hon var 1 år i allafall.
Angående längden så är jag ca 175 och väger ungefär som du och för mig räcker en 4,6 stork precis om jag knyter med de smala ändarna, jag tror att hoppsarna är en smula längre än storken, så det borde räcka för dig också.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jag är 1,67 och väger 70 kilo och kan inte knyta på magen med knuten fram med en hoppis 4,6. Jag hade valt den längre.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag skulle också valt den längre 5,4 m.
Kan även passa på att tipsa om att handla innan prishöjningen :wink:
Användarens profilbild
Av medusan75
Jag är aningens kortare och några kilon färre (1,63 och 70) och jag fick precis runt en Stork 4,6 (knöt med de snea ändarna). Jag har nu en Hoppiz 5,4 hemma men den upplever jag som alleles för lång och knuten enorm. Väntar hem en kortare Hoppiz (ska traska bort till posten nu och hämta den). Kan jämföra då.
Användarens profilbild
Av solanna
Jag hade samma fundering som du tidigare i höst och köpte en sjal som skulle vara lång nog för att ha knuten fram, men nu när jag har använt den så har jag börjat sätta knuten bak istället eftersom jag tycker att det rä skönare så. Med trikåsjalen blev ju knuten liten och tyget smet om midjan fint, men med den vävda sjalen känns det bara bylsigt med alla extra "bilringar" av sjal. Med en 4,6:a kan du nog få till en knut fram om du absolut vill, men också knyta bak utan att få alldeles för mycket sjal över om du skulle ändra dig som jag gjorde.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?