Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lea
#67
Hej hej!

Jag har inget sjalbarn än... Men när sonen blir storebror i november kommer lillebror/syster att få åka sjal. Tror det kommer underlätta livet mycket!

Nu undrar jag om nån vet om det finns nån affär i Uppsala som säljer sjalar. Så att man kan få prova... Det är svårt att veta vad som skulle passa, när man surfar runt på nätet.

En bra sak med sjal är ju att de passar både större och mindre barn, så både storebror och lillebror/syster kan få bäras!
Helst vill jag ju ha den färdigknuten för att bara kunna hänga på mig sjalen och barnet.... Eller kanske lär man sig knyta snabbt?
Vad tycker ni är bra som förstagångssjal, till en alldeles liten nyfödd?

Kram på er!
Användarens profilbild
Av Suskiv
#74
En vävd långsjal skulle nog passa bra. Den funkar både för bebisar och större barn. Det tar inte lång tid att lära siog att knyta. Man får göra det några gånger och sen går de av bara farten.
Användarens profilbild
Av tinaw
#79
Instämmer med föregående talare! Långsjalen använde vi jättemycket när Thilda var liten. Bärpåse är en annan favorit här, både då och nu. Ett snabbt och mysigt sätt att bära kortare perioder. Jag ammar nästan jämnt i den oxå.

Jag har mina föräldrar i Tierp, så om du har möjlighet att komma ut nån gång när jag är där kan jag ta med min samling så du får prova... Vet inte när vi ska dit härnäst, men nog blir det före november iaf.

kram Tina
Av maria
#128
jag har använt en långsjal (didymos) till Edvin sedan han föddes, nästan uteslutande i "omsluten" och tycker det funkar kanon. Efter de första tio knytningarna går det av bara farten att få till det.

/Maria
#138
Hej på dig!

Jag hade ju inte sjal till Malte direkt från början, men jag hade honom liggande i ringsjal från att han var ca 2½ månad och det funkade bra. Nu har jag honom i långsjal och det gillar han bättre (och jag också!)...fick jag börja om skulle jag nog köpa en långsjal direkt. Det är lätt att få till knytningarna när man har tränat några gånger, tycker jag.

Egentligen tänkte jag mest säga att jag har en ringsjal och en långsjal och bor i Uppsala, så vill du prova går det så bra så :)
Användarens profilbild
Av Lea
#164
Nu vet jag att det finns en sjalperson i Uppsala iallfall *ler* Bra!

Långsjal verkar ni vara överens om alltså... Låter bra, ska surfar runt lite och återkommer säkert med mer frågor sen!

Kram och tack!
#9419530
För den allra första tiden tycker jag en tunn och smal trikåsjal är mysigast, känns som om bebis bara försvinner i en stor vävd sjal :D Så, en Looma Sino tycker jag är den ultimata "första 3 månaderna"-sjalen. Efter det kan du lätt uppgradera dig till en bra (diagonal)vävd sjal eller en bra ergonomisk sele.

En trikåsjal går bra att ha knuten på sig och sedan ta bebis ut och in, man får ändå knyta om några gånger då och då för den "knölar" lätt ihop sig. Det tar typ 10 gånger sedan kan du knyta i sömnen. :lol:

När barnet är lite stadigare och kan typ sitta med stöd tycker jag att ringsjal fungerar för kortare stunder, dock bär du ju bara på ena axeln då så det blir lite snedfördelning.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?