Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av viola
Jag är helt grön på detta område och ni är säkert trötta på den här sortens frågor men jag chansar :wink: då detta är en djungel...

Jag har en dotter på 9 månader som väger ca. 10kg och jag vill ha en sjal att bära henne i. Jag tror att jag främst kommer att bära på ryggen och på höften. Min rygg/mage är inte så stark så att bära på magen en längre stund går inte i mitt fall. Sjalen måste alltså avlasta ordentligt - jag klarar inte någon punktbelastning någon längre stund.

Vad ska jag välja? Vore kul att sy själv...............
Användarens profilbild
Av Helen
Hej,
En diagonalvävd sjal avlstar bra.
Jag har själv ryggproblem och bär därför helst på ryggen.

Jag bär gärna med Amazonas Antiguan som är vävd i tuskaft. Min dotter väger 9 kg ungefär och det ger mig inga större bsevär att den inte skulle vara diagonalvävd.
Att den sjalen är tunn överväg på varma dagar. På kvällen eller när det är svalt tar jag gärna en av de tjockare diagonalvävda.

/Helen
Användarens profilbild
Av Tabby
Viola kolla under Gör det själv rubriken. Där finns tips på tyg till olika sjalar.
Användarens profilbild
Av Fiffi75
En vävd långsjal ska du ha!
Hoppediz
Storchenwiege
Babylonia
Easycare
Didymos
Är exempel på diagonalväda. Jag tycker att det är lättare att få till en riktig bra knytning med en diagonalvävd. Ovan nämnda sjalar är bra sjalar allihop så du kan i princip välja efter färg och plånbok så blir det bra. För mer om varje sjal kolla under "olika märken på sjalar"

Om att sy långsjal. Det är lätt. Gäller att hitta rätt billigt tyg bara om det ska löna sig. Se "under gör det själv" där finns några trådar om att sy långsjal. Det är helt klart värt pengarna att köpa en om man har dem vill säga.

Lycka till!!
Användarens profilbild
Av viola
Fiffi75 skrev:En vävd långsjal ska du ha!
Hoppediz
Storchenwiege
Babylonia
Easycare
Didymos
Är exempel på diagonalväda. Jag tycker att det är lättare att få till en riktig bra knytning med en diagonalvävd. Ovan nämnda sjalar är bra sjalar allihop så du kan i princip välja efter färg och plånbok så blir det bra. För mer om varje sjal kolla under "olika märken på sjalar"

Om att sy långsjal. Det är lätt. Gäller att hitta rätt billigt tyg bara om det ska löna sig. Se "under gör det själv" där finns några trådar om att sy långsjal. Det är helt klart värt pengarna att köpa en om man har dem vill säga.

Lycka till!!
Tack, för svaret! Förståeligt för en gröngöling som mig :lol: Tack, ni andra oxå!
Jag ska titta närmare på de sjalar du/ni rekommenderat.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?