Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ninafina
Hej! Jag är ny här och hoppas på lite råd och tips.

Har en son på 4½ och en dotter på snart 3 och nu har vi även fått en son på 5 månader som väntar på oss i Etiopien. Jag kommer att behöva bära honom (och säkert även dottern) mycket och vill ha tips på vad som kan passa oss bäst. Vi har en Didymos långsjal som vi köpte när äldste sonen föddes och har använt mycket när barnen var mindre, men nu är jag ute efter en som är "snabbare" och går lättare att ta av och på och få i och ur barnet i (tänker då främst inomhus). Vill kunna bära både på mage, höften och ryggen och klara av det själv (Didymosen måste jag få hjälp med att knyta på ryggen). Tror mig ha förstått att en ringsjal kan vara ett alternativ, men den är väl inte lika bra för ryggen (min) eftersom man bara bär över ena axeln, vilket gör att jag tvekar. ERGO har jag ju hört mycket gott om, kan man ha den på höften? Vad är skillnaden på ERGO och Sutemi? Tacksam för råd och tips.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag en Ergo och den är kanon :tumsup: Framförallt till att bära på ryggen med, men det går även på höften och magen. Fast ska man bära på höften mycket tex när man lagar mat osv så tycker jag ändå att en ringsjal är bättre, men den är ju mest till kortare stunder eftersom den avlastar snett.
En ringsjal kan man ju lätt sy själv om man tycker att det är för dyrt att köpa ny :wink:

Nu kanske jag är helt ute och cyklar här (hjälp någon?) men Sutemi har väl korsade axelband tror jag :roll: Alltså är den jättebekväm att bära på magen, men kanske lite knepig för en kvinna vid ryggbärning :wink:

Så vad blev mitt råd då? Jo kanske både en Ergo och en ringsjal :lol: :lol: Ska du välja en så skulle jag ta en Ergo :wink:
Användarens profilbild
Av solanna
Ninafina skrev: Vad är skillnaden på ERGO och Sutemi? Tacksam för råd och tips.
Den främsta skillnaden är att Sutemin har korslagda axelband. Jag tycker att det är bekvämt och det avlastar väldigt bra. Man kan bära både på magen, ryggen och höften. En del tycker att det blir lite knasigt med hur banden ska korsas över bysten när man bär på ryggen, men jag tycker att det är ok trots att jag helammar och har D-kupa. Jag bär ofta min treåring som väger ca 17 kg på ryggen i Sutemin.

Ergo NG har ett mycket bättre huvudstöd än Sutemin och ett mer vadderat och styvare midjebälte. Men jag har som sagt en Sutemi och är mycket nöjd med den.
Användarens profilbild
Av Scharlott
En ERGO är ju ett jättebra "snabbare" alternativ till Didyn du redan har. Med Ergon kan du bära på mage, rygg och höft. I Ergon kan du bära både lille sonen som är 5 mån och dottern som är snart 3 år :)

Ringsjal är också ett "snabbalternativ" till vävda långsjalar. Lätt och snabbt att få i och ur barnet. Perfekt om man har ett barn som vill bäras kortare stunder t.ex. för att tanka närhet och sedan vill ner igen. Skall du välja bara en av dem (Ergo eler ringsjal) tycker jag personligen dock Ergon är bättre än en ringsjal eftersom ringsjalen snedbelastar - något som jag har svårt för, så jag använder ringsjal endast korta stunder :wink:

Så om du vill ha ett "snabbare" alternativ till din Didy där du även kan bära långa stunder med bra avlastning skulle jag satsa på en Ergo 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?