Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sol
hur stora, gamla, tunga barn bär ni? Finns det någon "övre" gräns för hur tungt man generellt orkar bära? :roll:
Av Tyche
Vi bär Isaac, 80 cm+ och ca 12,5 kg i ergo. För min del är det inga problem på ryggen, även om det känns efter en hel dags bärande (vilket det sällan blir nu, men vi var på solsemester utan vagn). Sambon har burit min lillebror 25 kg och det gick bra den lilla bit vi hade kvar men han tyckte det kändes lite väl och sa att i nödfall men inte annars.
Användarens profilbild
Av Anso
Min granne köpte en Ergo i vintras och bar till och från sin 3½ åriga dotter i den när hon inte orkade gå och de inte hade med sig dubbelvagn. Såg lite skoj ut eftersom hon var så lång men det gick tydligen bra.
Användarens profilbild
Av sus
Enligt tillverkaren ska man inte bära barn som väger över 18 kilo. Vad jag förstår så var gränsen högre förut och egentligen håller selen för större barn än så, men på amerikanskt vis så vill man avråda från att bära för tunga barn med tanke på eventuella problem med ryggen på den vuxna som bär
Användarens profilbild
Av marlene
Jag bär lätt W som vägde strax över 15 kilo i våras
sus skrev:Enligt tillverkaren ska man inte bära barn som väger över 18 kilo. Vad jag förstår så var gränsen högre förut och egentligen håller selen för större barn än så, men på amerikanskt vis så vill man avråda från att bära för tunga barn med tanke på eventuella problem med ryggen på den vuxna som bär
Förr var gränsen 27
Användarens profilbild
Av miriel
Vi bär Gentan nu runt 18 kg ibland i vår Ergo Ng, det fungerar väldigt bra.
Till å från sover han även middag där, även om det inte är så ofta numera. :D
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag bär Tova 3 år och 17½ kg i ERGO både gamla och nya varianten utan problem, men jag gör det bara på ryggen.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag bär Linus som snart blir två o är 86 cm o väger 12,1 kg =)
Användarens profilbild
Av norkmedoo
vi har en tjej på strax över tre som blir buren i ergon ibland
Användarens profilbild
Av Kusmi
Isak bär vi i Ergon. Han är 90 cm lång och väger typ 12 kg. Oftast bär jag på magen, men ibland även på ryggen.
Användarens profilbild
Av Anna
Linus väger ännu inte så mycket 1 år och 9½kg men även Hugo 14kg får åka i ergon ibland och det går bra för en lite kortare stund (eller om pappa bär) men han börjar bli väl lång nu.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?