Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annalys
Lite historik: Har en Didymos lisa ringsjal som ligger skönt över axeln, men jag tycker ofta att ringarna klämmer mot bröstet, och jag justerar den inte så mycket.

Så jag köpte en bit Easycare Norrsken :heart: och sydde mig en bärpåse. Tror den är lagom stor, men jag tycker inte ungarna sitter så bra i den. (Hmmm, det kanske är under knytinstruktioner den här frågan hör hemma??? Eller gör det själv?). Den är väldigt bred. Oftast har jag den dubbelvikt, speciellt för korta stunder. Då ligger den skönt på axeln, men det är lite lite tyg för barna att sitta på (fast sitter kvar gör de ju).

Ska jag bära lite längre har jag den dubbelvikt över axeln, men viker ut påsen så de sitter i hela tyget. Då kan man dra upp över ryggen på dem (särskilt Simon vill gärna mysa), men jag tycker också att det kommer så långt ut i knävecken på dem, de sitter liksom i för mycket grodställning. Och så blir det så mycket tyg över axeln om jag viker ut där, det blir liksom inget bra.

Så hjälp! (Rubriken passar visst inte så bra längre :oops: ) Kan man rynka bärpåsen så den sitter sådär skönt över axeln som min Lisa ringsjal? Eller ska jag ta av lite på bredden, så den blir smalare? Är påsen för djup, Easyn är så stretchig (jag har ändå minskat rundningen jämfört med tinaw:s beskrivning)? Eller ska jag gå på sjalträff (var finns de erfarnaste bärpåseanvändarna?)?

Och så kanske jag ska tillägga att jag bär både David, 1.5 och Simon, 3.5 år i påsen, men inte samtidigt :mrgreen:
Användarens profilbild
Av AnKa
Försöker förstå vad du gör och vad du menar men jag är inte helt säker på om jag gör det :hmm:

När jag använder bärpåse, vilket jag gärna gör, viker jag den dubbel och sätter på mig, stoppar i barnet i påsen med tyget utvikt så det sitter på hela bredden. Sedan brukar jag även vika upp tyget över axeln, så att det blir fyrdubbelt på axeln då sitter det bra och man får armen mer rörlig.

Kanske är din bärpåse för stor. Annars så kan du ju kanske prova att göra en smalare.
Användarens profilbild
Av emmahawk
bild är ju super om det går. Men jag tycker också att det låter som att den kanske är lite för djup, om du skulle sy av lite av rundningen och pröva om det blir bättre?
Användarens profilbild
Av annalys
Nä, det är lite svårt med bild, för barnen är sällan bärsugna, så att tajma det med fotograf är svårt.

Först och främst ska jag testa nu när den är nytvättad och se hur det blir. Sedan tror jag egentligen den är för bred, den är ju klart bredare än måtten på bäranära, men jag ville inte klippa och fålla min easybit på längden. Och sedan vilken månad som helst när jag får tid ska jag kolla in lite bärpåsebärinstruktioner.

Kanske den är lite djup också, men jag har redan minskat rundningen och sy om den igen tror jag inte jag orkar :wink:

Den sitter skönt över axeln när jag har den dubbelvikt, men när jag viker ut påsen åt barnen blir det ofta kanter som stramar lite.

Ähh, jag bara pladdrar. Det reder sig :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?