Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av knoddarna o jag
Hej...
Skulle behöva lite bra tips av er vana sjalare......

Har äntligen bestämt mig att införskaffa en ergo.
Men nu till mitt fråga,min pojk vill bli buren mycket hemma,känns lite bökit att då använda selen.Är en ringsjal eller mei tai ett kompliment till ergon.
Min pojk är 4mån och väger 7,4kg.
Tacksam för svar...
Malin.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
ergon är ganska bra tycker jag men en sjal kan vara lite mysigare, och vill han bli buren mycket så är nog en långsjal mer avlastande än en ringsjal... liksom mt som känns lite mjukare än ergon

det är så individuellt... :hellu:

... jag skulle nog föreslå en långsjal, kanske t o m en i trikå för riktigt mysigt hemmabär :loving:
Användarens profilbild
Av Sinomamma
En ringsjal avlastar inte så bra för bärande längre stunder, enligt min mening. En MT däremot verkar många tycka mycket om och det kan man ju dessutom sy själv! :D
Av knoddarna o jag
vad menas med en kortare långsjal?
ska man ha vävd eller elastisk- är han inte för tung för en elastisk sjal.
är lite rädd för sjalar eftersom det e såpass mycket tyg.
mvh malin.
Användarens profilbild
Av amöba
Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara bökigare med Ergo än ringsjal eller meitai. :hmm: Är det för att pojken ska i och ur ofta du menar? Har ingen erfarenhet av meitai, men kan svara att jag tycker att ringsjal är ungefär lika (o)bökigt som Ergon beroende på hur bra man kommer överens med ringsjalen. Jag tycker att Ergon är väldigt smidig nu när tjejen är stor, men sjal är mysigare.

En grej som jag gjorde ofta en period, fast då var tjejen större, var att jag knöt min vävda långsjal på ett sätt som kallas dubbelt x. Den är inte svår att knyta. Man knyter utan barnet i och sen kan man ta i och ur barnet hur många gånger man vill under dagen (eller turen med bil till babysim, stan, biblioteket etc som det mest gällde för min del).
Av knoddarna o jag
ja, det är mest hemma då grabben ska i och ur mycket.
jag skall kolla upp de vävda sjalarna lita mer ingående
tack!
Användarens profilbild
Av Scharlott
Skulle helt klart vilja rekommendera en långsjal nu och att du satsar på ergonomisk bärsele lite senare när grabben bli ite äldre :wink: Gå gärna på sjalträff och prova lite olika. Välj sedan den DU trivs bäst med o/e tycker är snyggast 8)
Av knoddarna o jag
man kan hyra en långsja(BB-sling) i tex 2mån , kan det vara en bra start att börja med. Har ju aldrig burit sjal innan, vill inte riktigt köpa en eftersom vi inte kanske kommer överens.
Och jag väntar nog med ergon.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Rekommenderar varmt att gå på sjalträff och prova lite olika varianter av bärsjalar och bestämma dig får några som du tycker verkar bra och snygga. Dessutom får du ju bra hjälp med knytningarna på sjalträffen :D

Sedan är ju ett alternativ att kolla här på sjalbarn under säljes :wink: Där kan du fynda din första bärsjal 8)

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?