Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Yolanda
Min dotter är 3½ månad nu och jag bär ofta ofta ofta...
så jag funderar på om en ergo inte är smidigare än min gauze, speciellt nu till vintern med alla kläder.

men om ergon är 37 cm i sittyget så kommer hon ju inte kunna sitta ordentligt i den. Hon är typ 6,5 kg och 60 lång...
Såg att det ska finnas en annan ergo-model som är 31 i sittyget

hallå :help: jag blir ju snurrig.:hellu:

sen till den "viktigaste frågan"; VAR köper man ergon billigast (ej beg.)?
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Jag tror att det är gamla Ergon som är kortare, men jag vet inte om det finns någon som har dem kvar, alltså återförsäljare menar jag då. Men du har inte funderat på en MT? För jag antar att du kommer att vilja bära på magen ett tag till och då är nästan MT smidigare, tycker jag ialla fall...
Användarens profilbild
Av Nova
Håller med Snurrfian.
MT är mycket smidigare om det är på magen i första hand du kommer att bära.

Ergon är bra!
Men allra bäst kommer den till sin rätt om det är på ryggen man ska bära. Då avlastar den suveränt!
På magen blir Ergon gärna lite väl stor och klumpig.
Användarens profilbild
Av Yolanda
Ahh, jäkla skit då... *muttrar*

mjaaa...näää, jag ville ha en MT förrut
men nu har jag lixom ställt in siktet på en ergo

har sett att det ska finnas infant inlägg, hur fungerar dom då? :hmm:

Och var hittade man ergon nu då? (billigast) *tjöööta*
Användarens profilbild
Av Nova
Infant insert har jag aldrig testat men det är väl som en "dyna" att lägga barnet i eftersom selen kan vara lite för stor i början för en nyfödd att sitta i.

Tror inte priserna skiljer sig särskilt mycket mellan olika försäljare.
Någon tia kanske upp eller ner.

Här köpte jag min:
http://www.edenbaby.se
Användarens profilbild
Av Yolanda
Åhh jag måste nog fösöka gå på träff och testa en ergo...*buuuh* jag som hade bestämt mig, nu gör ni mig jätte osäker... :purskis:
Användarens profilbild
Av Nova
Oj då. Det var ju inte meningen.
Men du...
Ergon är bra, riktigt bra. :wink:

Dock tyckte jag nog egentligen aldrig om att bära med den förrän barnet blev ganska så stort. Runt 7-8 månader kanske.
Ja, egentligen inte förrän det blev mer ryggbärande än magbärande.

Innan dess tyckte jag att sjal var överlägset bekvämast.
Användarens profilbild
Av Yolanda
Nu köpte jag en ergo, bara sådär, med baby inlägg oxå...

blev en svart/grön *tjohoo*

ibland är man knäpp och shopping-galen :-D
Användarens profilbild
Av Yolanda
Jepp, jepp fast Tuvis är ganska liten...så hon kanske kan ha den som "stjärtvärmare" över vintern ;-) annars får jag väl sälja den, eller spara till nästa bäbis :-D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Åh vad roligt :lol: Men då måste du komma på sjalträff sen och visa upp den ergon jue :wink:
Tycker också Ergon är helt suverän, men det är nog först nu, när Thea är 7 månader som den börjar bli riktigt riktigt bra. För magbärande är sjal fortfarande bäst, tätt följt av MT, men på ryggen är ergon perfekt!!!
Användarens profilbild
Av Filantra
Vi har inte börjat med ryggbärande ännu, Axel är bara fem månader. Så vi kör magbärande med ergon och både min sambo och jag tycker den funkar jättebra på magen också.

Även vi köpte babyinlägget då vi beställde ergon. Axel vara bara tre månader då. Men vi tyckte inte alls det funkade bra, så ergon fick ligga oanvänd en månad sisådär och inlägget har vi framme endast för att tyget är så gulligt. :roll: Har funderat på att sälja det, men det finns kanske nån som har ett bra tips på vad man kan ha de till. Tror aldrig jag kommer att ha det i ergon till en nyfödd dock. Känns som lillisen kan glida ur hur lätt som helst tycker jag. Nä, trikåsjal till nyfödingar är nog tryggast :)
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag har för mig att April hade sytt in sin Ergo NG så att den blev smalare i sittdelen. På något smart sätt, som var lätt att sprätta upp när Inez blir större. Hittar dock inte tråden, men om du PMar April så kanske hon vet var den finns :wink:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
EmilsMamma skrev:Jag har för mig att April hade sytt in sin Ergo NG så att den blev smalare i sittdelen. På något smart sätt, som var lätt att sprätta upp när Inez blir större. Hittar dock inte tråden, men om du PMar April så kanske hon vet var den finns :wink:
Här är tråden:
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... light=ergo
:wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?