Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av camomile
Jag har två frågor..
Jag har en son på 2,5 månader, och som väger ungefär 5kg. Jag har en mobyWrap, och den funkar perfekt nu när jag äntligen fått in snitsen på det här med att knyta. Och sonen verkar trivas kanon när han blir buren! men.
Jag är väldigt varm av mig, och tycker det är alldeles för varmt att använda den på dagarna. Därför använder jag den väl kanske inte riktigt lika mycket som jag skulle vilja göra.

Finns det någon sjal som är svalare som skulle passa mig och min son?

Sen har jag funderat lite på en bärpåse. Är de bra? Jag skulle nämligen vilja ha något som går fort att ta på och av när jag bara ska gå och lämna storebrorsan på dagis på morgonen (har ca300m dit), då det känns så onödigt att krångla på sig sjalen för den lilla sträckan. Är jag lite sen slutar det nästan alltid med att jag tar vagnen istället, för det tar ju trots allt en stund att knyta på sig sjalen och stoppa ner barnet :roll:

Hoppas det finns någon som har något bra tips! :)
Användarens profilbild
Av solanna
En Mei Tai kanske skulle passa er. Den är ju som ett mellanting mellan sjal och sele och går både fort att få på och är relativt sval. Om du är händig kan du sy en själv och annars finns det både folk här på forumet som kan göra det åt dig eller så kan du beställa från exempelvis MeiTai-barn.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av naimiez
Jag älskar min bärpåse....den låg han ner i i början och nu månader så sitter han upp....mysigt ;-) Peekaboo har jag....sen är jag en ergomänniska ist meitai....men jag kunde bära Theo i ergo med fötterna innanför som i grodposition fast när han började ställa sig upp gick inte detta längre....sen såg jag att April här på forumet sytt in sin Ergo för mindre bebisar; http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... light=ergo eller så kan man köpa bebisinsatsen.....

Här är Theo i bärpåse:
Bild

här är han i Ergo i grodposition:
Bild
Användarens profilbild
Av camomile
Jag tycker Meitai ser så obekväma ut?
Jag är bra sugen på en bärpåse, men vilken sort ska man köpa?

Är ergon bekväm att bära tyngre barn i? Läste att de går att använda upp till 25 kg. Jag har en son som snart är två också, och orkar man verkligen bära en sån klump i den? :)
Användarens profilbild
Av camomile
Glömde skriva att han väger ungefär 15 kg :)
Användarens profilbild
Av medusan75
Så här mysigt blir det när de sitter upp i en bärpåse
Bild
Jag tycker den är helt underbar för att bara dra på sig och springa ut på gården för att leta reda på storebror etc.
Användarens profilbild
Av naimiez
camomile skrev:Jag tycker Meitai ser så obekväma ut?
Jag är bra sugen på en bärpåse, men vilken sort ska man köpa?

Är ergon bekväm att bära tyngre barn i? Läste att de går att använda upp till 25 kg. Jag har en son som snart är två också, och orkar man verkligen bära en sån klump i den? :)
18 kg rekommenderar de nu.....här är en bild på Wilma 13 kg....

Bild
Senast redigerad av naimiez den tor sep 14, 2006 09:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av camomile
Nu har jag beställt en bärpåse i Camoflage, skitsnygg!
Hoppas det blev rätt stl också.. :-)

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?