Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sara
Jag sålde till slut min Nova för att jag aldrig fick den bekväm, jag tror att jag helt enkelt "kräver" ett bättre och stadigare tyg om jag ska kunna bära över ena axeln.

I går kväll sövde jag en extremt svårsövd tjeja i min kortaste sjal knuten över ena axeln.....kruxet är bara att min kortaste sjal är min Didy som är 4,6 meter lång :roll: Ni kan ju tänka er svansen :!:

Så nu är frågan ska jag köpa en kortare sjal av typ Stork eller kanske Bärabarn ( den är väl ganska kraftig i tyget eller hur?) Eller ska jag prova en bärpåse tex Maya

Velar.....
Användarens profilbild
Av sus
Ska du köpa en kortare sjal så tycker jag inte du ska välja bära barn. Den är inte särskilt tjock och inte diagonalvävd, så vill du ha ett stadigt tyg är den inget för dig. Jag tycker den funkar okej men kanterna skär lätt in om man inte får en perfekt knytning. Satsa hellre på en kort Stork.

Jag har hört många som är jättenöjda med sina bärpåsar, men jag tror att det kräver att man har precis rätt strolek. Jag har testat en Maya men den var för stor för mig så jag försäkte få maken att använda den istället, men han föredrar en ringsjal så dne passade väl inte helt i storlek till honom heller.
Användarens profilbild
Av AnKa
Kan du sy? Skulle du inte tveka inte inför tanken på att sy gardiner så tycker jag att du ska sy dig en bärpåse. Jag trivs jättebra med min hemsydda, det är myyyycket enklare än ringsjal. Bärpåsen kräver ju inte minste justering, som ju ringsjalar gör.

Har ingen kortsjal så jag kan tyvärr inte råda dig där.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag skulle inte heller välja bärabarn, om du vill ha en kort sjal, så köp en Hoppediz istället, billigare och säkert bekvämare.
Användarens profilbild
Av Mi
Ja, eller Ringon? Jag tycker den är hur stadig som helst :) Men annars är det ju ingen dum ide att sy en egen.
Användarens profilbild
Av Anna
Ja storkarna är ju mina favoriter. Min nya hemmasydda inka ringsjal är verkligen kanon.
Av Sara
Ok, det lutar åt en Stork, men då är nästa fråga om den ska vara 2,7 eller 3,6.
Räcker 3,6 för att alla ska kunna knyta mer än en enkel knytning över ena axeln? Jag är nästan 1.80 lång , vilket innebär att min Didy storlek 6 inte räcker till omslutet X om jag inte vill ha knuten på ryggen.

Ni som lyckats få på pappor sjalarna kanske vet :lol: Jag jobbar liksom på den saken fortfarande jag :roll:

I dag har Didyn varit på närakuten eftersom lilla damen åkt på både UVI och öroninflammation......och jag ville verkligen ha en kortare :!:
Användarens profilbild
Av Helena
mojsan skrev:...helena, tror kort hoppiz skulle kunna va nåt för dig!
Ja, jag har ju en bärabarn som jag har någon slags hatkärlek till. Men provade ju att knyta samma knytning med Hoppediz docksjalen och det var ju mycket bekvämare över axeln, fast det blev ju lite smalt.
Ska skaffa mig en Hoppediz kort sjal om jag blir rik i höst??? :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?