Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av stisan
Hej!
Jag är ytterligare en nybörjare i sjalvärlden och jag har lite funderingar inför mitt första sjalköp. Sjalen är tänkt för mitt andra barn som ännu är i magen och jag vill använda den i första hand den första tiden - och om tycke uppstår även senare såklart, men kan gott tänka mig att köpa en till isåfall.
Har kommit så långt att jag vill ha en lång sjal. Och det lutar åt trikåsjal, även om dom är grymt fina, de vävda.

Jag undrar om det är någon som har testat en Ultimate Baby Wrap? Och hur den är i förhållande till andra långa trikåsjalar? Är den någon vits med ringarna? Har den stadigare tyg än Moby Wrap (som jag förstått kan upplevas lite sladdrigt?) Är det bättre att betala lite mer och köpa en annan trikåsjal än Moby Wrap så att man kan använda den lite längre tid? Isåfall BabyBundler eller Pikku-Ruu; är det skillnad i tygkvalitet mellan dom?

Jag är också inte alls förtjust i att vara varm - så med tanke på det; kanske MobyWrap'en är det bästa valet?

Vad tror ni??? Eller är det lika bra att köpa en vävd sjal - Girasol verkar vara mjuk och elastisk för att vara i den kategorin. Är den den bästa vävda sjalen för nyfödda tro?

Jättetacksam för kommentarer! Och om någon bor i Umeå-trakten skulle jag väldigt gärna se någon modell live - jag har aldrig sett en enda av dessa sjalar, bara en Bära Barn, och den känns för kort för en nyförlöst rygg!
Användarens profilbild
Av Suskiv
Det går utmärkt att använda en vävd sjal från början. Själv använde jag storchenweige från det att Tova var nyfödd. Bar henne i X-omslut.

Men om du inte gillar att bli varm bör du nog inte köpa nån av de specilavävda sjalarna dvs storchenweige, didymos och girasol. De är nänligen väldigt tjocka och därmed varma.

En trikåsjal som ska vara sval är hug-a-buben. Den är ju gjord i australien och där är det ju väldigt varmt. Nackdelen är förståss det något högre priset gämfört med andra trikåsjalar.
Av Alexandra
Suskiv skrev: En trikåsjal som ska vara sval är hug-a-buben. Den är ju gjord i australien och där är det ju väldigt varmt. Nackdelen är förståss det något högre priset gämfört med andra trikåsjalar.
Håller med, den är jättesval. Lite dyrare, men jag har inte sett många sådana på andrahandsmarknaden, så jag kan tänka mig att den har rätt bra begagnatvärde.
Jag har både trikåsjalar och en vävd,och jag skulle rekommendera en trikåsjal när barnet är litet, och sedan byta till vävd när det blirstörre och tyngre. Tindra väger nu 8,5 kg och det går fortfarande bra att bära henne på magen i trikåsjalarna.
Men det går naturligtvis jättebra att ha vävd redan från början oxå.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Alexandra skrev: Håller med, den är jättesval. Lite dyrare, men jag har inte sett många sådana på andrahandsmarknaden, så jag kan tänka mig att den har rätt bra begagnatvärde.
Jag har sett en hug-a-bub på begagnatmarknaden och den bor numera hemma hos mig och väntar på en bebis. :)
Men visst är det bra andrahandsvärde. Begagnatpriset var ju högre än nypriset för de flesta andra trikåsjalar. Fast det är det värt för det lilla jag testat sjalen (med en 12 kg klump) så gillar jag den massor.
Av Alexandra
Suskiv skrev: Jag har sett en hug-a-bub på begagnatmarknaden och den bor numera hemma hos mig och väntar på en bebis. :)
Visst är den bra! :D
Önskar att jag hade haft den redan när Tindra var nyfödd.
Användarens profilbild
Av nilla
stisan skrev:Och om någon bor i Umeå-trakten skulle jag väldigt gärna se någon modell live - jag har aldrig sett en enda av dessa sjalar, bara en Bära Barn, och den känns för kort för en nyförlöst rygg!
Jag bor i Umeå och har en hug-a-bug bland annat, om du är intresserad får du kolla på dem.
/nilla
Av stisan
Tack för alla tips! Och mest konkret - ja Nilla, jag skulle gärna komma och titta på dina sjalar! Då har man ju något att jämföra med iallafall! Här är mitt nummer så kan du ringa när det passar 090-127796.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?