Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av stisan
Hej!
Jag är ytterligare en nybörjare i sjalvärlden och jag har lite funderingar inför mitt första sjalköp. Sjalen är tänkt för mitt andra barn som ännu är i magen och jag vill använda den i första hand den första tiden - och om tycke uppstår även senare såklart, men kan gott tänka mig att köpa en till isåfall.
Har kommit så långt att jag vill ha en lång sjal. Och det lutar åt trikåsjal, även om dom är grymt fina, de vävda.

Jag undrar om det är någon som har testat en Ultimate Baby Wrap? Och hur den är i förhållande till andra långa trikåsjalar? Är den någon vits med ringarna? Har den stadigare tyg än Moby Wrap (som jag förstått kan upplevas lite sladdrigt?) Är det bättre att betala lite mer och köpa en annan trikåsjal än Moby Wrap så att man kan använda den lite längre tid? Isåfall BabyBundler eller Pikku-Ruu; är det skillnad i tygkvalitet mellan dom?

Jag är också inte alls förtjust i att vara varm - så med tanke på det; kanske MobyWrap'en är det bästa valet?

Vad tror ni??? Eller är det lika bra att köpa en vävd sjal - Girasol verkar vara mjuk och elastisk för att vara i den kategorin. Är den den bästa vävda sjalen för nyfödda tro?

Jättetacksam för kommentarer! Och om någon bor i Umeå-trakten skulle jag väldigt gärna se någon modell live - jag har aldrig sett en enda av dessa sjalar, bara en Bära Barn, och den känns för kort för en nyförlöst rygg!
Användarens profilbild
Av Suskiv
Det går utmärkt att använda en vävd sjal från början. Själv använde jag storchenweige från det att Tova var nyfödd. Bar henne i X-omslut.

Men om du inte gillar att bli varm bör du nog inte köpa nån av de specilavävda sjalarna dvs storchenweige, didymos och girasol. De är nänligen väldigt tjocka och därmed varma.