Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sinomamma
Jag är ju såå sugen på en Ringo men har kommit på att den kanske inte avlastar så bra för en sån tung liten tjej. :? Vad säger expertpanelen :?: Bär ni större barn i Ringon? (Nu tänker jag mig alltså för kortare stunder.)
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag tycker att Ringon är superanvändbar just för kortare bärturer! :lol:
Jag bär min 9-kilos jättemycket i både Ringo och en annan ringsjal. Förresten, måste rätta mig själv, BAR henne jättemycket innan magen kom ivägen. :oops:
Om hon somnade i ringsjalen när vi var och handlade eller nåt kunde jag nog bära henne i en timme, men det är klart att den inte avlastar lika bra som en långsjal...
Enkel och snabb och skön för kortare turer helt enkelt!
Användarens profilbild
Av Anso
Hanna, 2 år och 10 kg, bärs mycket i Ringon men hon går förstås nästan mes själv men när vi är ute så kan det i alla fall bli ca 20 minuter i taget som hon bärs och då är den oumbärlig. :wink:
Användarens profilbild
Av Emma2
Jag gillade inte Ringon, tyckte den avlastade dåligt för ett så stort barn...sålde min igen :oops: Hade knappt anv alls. Peekaboon var sååååååååååååå mkt bättre
Av dora
jag älskar min ringo! och leonard älskar att åka i den! och han väger nästan 11 kg. och vi har den faktiskt ganska långa stunder.
Av lillasysteryster
Ringon är den mest använda sjalen här hemma L väger 10kg så det fungerar utmärkt!
Användarens profilbild
Av Veronica
Jag har aldrig testat ringo, har bara en hemmasydd ringsjal, men jag tycker det är först nu den kommer till sin rätt!

Visst är den bra att amma en bebbe i också, men mest använder jag den till att bära min tvååring när han är pömsig eller när vi bara ska gå till kiosken eller sånt. :tumsup:
Användarens profilbild
Av CeciliaH
Jag har inte heller provat just Ringon, men bär Lowe (11 kg) dagligen i både annan ringsjal och bärpåse. Men några långpromenader blir det inte, men jag skulle inte klara mig utan ett "snabb-bärhjälpsmedel" i vardagen.
Användarens profilbild
Av Emma2
Varför fick jag inte till det med Ringon :cry: Den som är så fin, ville verkligen
Användarens profilbild
Av Sinomamma
Låter alldeles ypperligt med en Ringo! Måste skaffa en så snart jag kan ta mig råd igen... :wink: Det är ju en Eld på väg nu...
Användarens profilbild
Av Måsen
Sinomamma skrev:Låter alldeles ypperligt med en Ringo! Måste skaffa en så snart jag kan ta mig råd igen... :wink: Det är ju en Eld på väg nu...
Förresten, var någonstans i Tyresö bor du? Om du bor nära mig kanske vi kan ses så att du får testa en Ringo (om du inte redan har gjort det).
PM:a om du är intresserad.
Av TullaMaja
Nu i sommar har vi tom.burit vår 6-åriga dotter (20kg) kortare stunder när hon varit jättetrött tex.efter en heldags strosande i Köpenhamn,och på väg hem till hotellet klockan 1 på natten......Mycket lättare än att bära utan sjal var det :D LillPutte 10 kg bärs varje dag i Ringon- Jättebra tycker jag , men till långpromenaden tar vi vagnen :shock: :wink: Du måste ha en Ringo :twisted:
Av Aelia
Vi har ju haft en ringo och sålde den, tyckte inte om den, men sen ångrade mig så mycket, att jag bytte mot ett annat sjal. Den får följa med oss varje gång vi går ut när vi tar vagnen. Så jag älskar Ringo och kan rekommendera den :wink:
Av Sassa
Min kille väger 12 kg och jag bär honom kortare stunder med Ringon. Men jag kände att det blir sån snedbelastning så därför beställde jag två MeiTais istället från Nova för att belasta ryggen jämnare. Det är kanon att bära så längre stunder.

Men, jag tror att en ringsjal är ett bra alternativ för kortare stunder, det går så snabbt att få fast barnet istället för att knyta hela tiden.

**en till Tyresöbo**

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?