- ons aug 16, 2006 11:22
Ja, du har nog tänkt ganska rätt.
Hur gammal är bebisen? Ett litet barn bär man säkrast i vagga, och många kan tycka det är lite knivigt att få till en bekväm vagga. Det är lättare i en bärpåse.
Är barnet lite större och kan hålla sitt huvud själv så kan man bära på höften eller mage mot mage, då är ringsjal perfekt!
Så det enklaste du kan skaffa är ju en bärpåse eller en ringsjal. De tar lite plats och är lätt att ha med sig.
Selar är ju ett annat enkelt alternativ, men de kostar lite mer och tar lite mer plats.
Jag använder min ringsjal jättemycket, jag har en liggandes i bilen och en som finns med i vagnen eller hemma. Min yngsta är iofs 1,5 år gammal nu och det är jättesmidigt att slänga upp henne i ringsjalen om man skall upp för trappor och har annat att hålla i händerna, om hon blir gnällig i kundvagnen när man handlar eller om vi är iväg och hon vill ha närhet när hon börjar bli trött. Så fort de kan hålla sitt huvud själv är ringsjalen ovärdelig, den fungerar ju hur länge som helst med, min 3-åring åker ibland om vi ex.vis har varit ute och ätit lite senare på kvällen och hon inte orkar gå till bilen, MYCKET lättare än att bära henne utan bärverktyg!
/ Jenny
Välkommen till
www.bumbibarn.se -
webshopen med saker till och för barn!
*Trikåsjalar, ringsjalar, Pedoodles barnskor m.m.*