Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av caelajemma
Jag har en väldigt gosig och härlig 4-meters girasol. Barnen trivs ypperligt i den, men jag kan bara inte förlika mig med den gigantiska knut (smått överdrivet...) som blir när man knyter den (särskilt inte efter att jag har burit i gåsen). Dock vill jag ha en vävd sjal, som känns vävd, men med mindre knut. Finns det?

Sen en fråga till: Jag har en girasol till, en kortare, med helt underbara blå färger (specialbeställd). Tror ni att det skulle bli bra om man gjorde om den till ringsjal? Det kanske inte blir så snyggt eftersom girasolen har en "baksida", och det blir den som hänger fram... Bärpåse kanske?

Tacksam för svar!
Användarens profilbild
Av marlene
Amazonas carry sling, jätte mjuk, tunn sjal.

Om man syr en ficka på änden på ringsjalen så syns det ju inte så mycket att det är en baksida. 2,6 meter är nog så långt till en ringsjal så du behöver nästan göra nånting hur som helst.
Användarens profilbild
Av Kristina
Nu vet jag inte hur mycket svans du har över när du knyter, men om man har iaf lite sjal över i knuten tycker jag det oftast räcker med en enkelknut som man säkrar lite genom att dra änden som kommer överst tillbaks mot sig själv. Då får man snyggt fall på sjalen och en knut som sitter bra och inte är så stor.
Användarens profilbild
Av caelajemma
Tack för hjälpen! :D
Det blir nog till att byta ut girasolen mot någon annan sjal (det finns ju många fina i de märkena som ni nämnde). Det känns dock lite vemodigt eftersom det var min första sjal (jag vet, inte världens bästa nybörjarsjal, men det var typ det jag kände till då när ettan kom). Men med tanke på att den sammanlagda användningstiden är ca ett-två dygn på tre år så kan det nog vara dags för ett annat hem för den... :(
Den korta vet jag ännu inte om jag ska sätta saxen/symaskinen i... :hmm:
Användarens profilbild
Av Kristina
Blev också nyfiken och googlade lite. :) HÄR
Användarens profilbild
Av caelajemma
Eftersom ni var nyfikna på vad esofagusatresi är så kommer här en kortversion av vår historia (allmän information hittar man, precis som Kristina skrev, på Socialstyrelsens hemsida) :
Esofagusatresi i vårt fall var två matstrupsändar som slutade blint (ca 2-3 barn utav de 25 som drabbas varje år har denna variant). Eftersom det inte fanns någon förbindelse till luftstrupen - trodde man då, det visade sig dock vid operationen att det fanns en liten gång från den övre matstrupsbiten! - så väntade man med att operera och satte in en slang (byttes senare till en knapp) direkt in i magsäcken så att hon skulle kunna få mat. Hon fick också ha en ständig sug via näsan ner i den övre matstrupsbitens nedre del för att suga bort saliv så att saliven inte rann över i luftstrupen. Efter fyra månader på sjukhus var vi sedan så upplärda (sätta sonder, inhalationer mm) att vi kunde ta hem vår dotter. En månad senare var det dags för operationen (+ eftervård i tre veckor). Efter operationen fick vi återkomma ett antal gånger (i början varannan vecka) för att vidga matstrupen (sk dilatering) vid ärret, eftersom ärr ju gärna vill dra ihop sig. Även om hon var opererad så lärde hon sig inte att äta förrän hon var ett år ungefär trots idog träning varje måltid (hon kunde inte riktigt förstå kopplingen att man blev mätt genom att stoppa något i munnen). Knappt ett år efter operationen gjorde vi den sista dilateringen, ett halvår senare tog vi bort knappen till magsäcken (C var 2år). Det enda som idag visar att hon föddes med ett handikapp är att hon äter Losec + alla hennes operationsärr förstås. (Sedan måste hon ju tugga maten noga eftersom det inte finns någon muskelfunktion vid ärret, så det händer att det fastnar en del mat i matstrupen som inte kommer ner... ) I guess that's it. :)

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?