Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av double_light
Ska resa iväg utan barnvagn och tänkte köpa en sjal.

min dotter är 3 månader men stor, 62cm och 7,5 kilos. ska jag ha en trikå sjal eller är det bättre med en vävd sjal?

:)
Användarens profilbild
Av frida
Vävd blir bra!!
Användarens profilbild
Av Isanna
Lägger min röst på en vävd sjal!
Användarens profilbild
Av Mia
Vart ska du och vad ska ni göra?
En långsjal, minst 4.2 m (beroende på din stl) är bra för långa promenadeer, längre bärande som det ju blir utan barnvagn. Jag tycker inte att det är bortkastat att köpa en bra trikåsjal nu! Det är smidigt och lätt att lära sig samt lätt att ta barnet i och ur utan att knyta upp, vilket är bra på resa. (Trikåsjalar: Sino, Babybundler tex. Vävda: Didymos, Easycare tex)
En ringsjal eller bärpåse är bra för snabb bärning och lätt att ta barnet i och ur på tex flyplatser. (Ringo, peekaboo tex)
En sele är det enklaste som troligtvis kommer ha störst chans att fungera om du aldrig provat sjal innan och har bråttom. Ergo är hon för liten för än men en Weego skulle gå bra.
En sele eller ringsjal ger inte samma bärkomfort som en långsjal.
En bra lätt ryggsäck eller väska som gärna går att hänga snett över överkroppen med brett axelband eller en dramatenvagn är bäst för bagage till sjalbäraren.
Lycka till!
Av double_light
tack för era svar... Ska försöka hitta en sjal och lära mig att knyta fort. Vi ska redsa nästa vecka, på måndag! :?
Användarens profilbild
Av Mia
Var bor du?
Kanske någon kan hjälpa dig i närheten?
Gör en efterlysning under bärsjalsträffar!
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag håller med Mia. En stadig trikåsjal tex sino tror jag inte är bortkastade pengar. Den är lättare att knyta när man är ovan.
Fast ni är någonstans i delningspunkten när det börjar bli dags för vävd sjal som ju är stadigare och bättre när barnet blir tungt.
Lycka till med sjalvalet och resan :D
Användarens profilbild
Av Calinas
Tycker att minimundus trikåsjal är helt underbara på resa. Min kille väger 12,5 kg o jag använder fortfarande den. Skön, o inte så svår att knyta.
* Vi åker iväg med tåg på tisdag, ingen vagn, lilleman i sjalen, hund o två gigantiska väskor :D *
Lycka till!

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?