Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Catten
Hej alla! Här kommer mitt premiärinlägg! :D

Jag väntar mitt andra barn i mitten av juli och har nu beslutat mig för att köpa en elastisk bärsjal. Har sedan tidigare en Maya wrap pouch som jag beställde när min förstfödde var 10 månader. Den var verkligen toppen - lätt och smidig att använda.
Däremot fick jag aldrig riktigt kläm på hur en nyföding skulle ligga komfortabelt i denna - lånade ut den till en kompis med en tre veckors plutt och han fullkomligt drunknade i pouchen.

Så då beslutade jag mig för att en elastisk sjal nog skulle vara bättre för en nybörjar mamma och en nyföding!

Jag har inga kompisar som har sjal så det måste verkligen vara lätt att knyta sjalen. Vill inte ha någon som är för tjock eftersom jag får barn mitt i sommaren.

Funderade på en Ultimate Baby Wrap, kan det vara något för oss tror ni?

Skillnader på UBW, Moby och Baby bundler?

Supertacksam för svar!

/Catten
Användarens profilbild
Av Anso
Hej,
Jag tror att av de sjalar du nämner så är Baby Bundler nog tjockast.
UBW knyter man inte utan den har ringar som på en ringsjal.

För att göra det ännu svårare så kan jag nämna att jag i Mariefred på sjalträffen fick prova en lite tunnare och väldigt smidig sjal som hette Kari Me (?) ifrån Ingrid på Babydesign (finns inte utlagd på deras hemsida men fråga efter den). Lätt att knyta.

Och så blir det ännu lite svårare - har även fått prova en till ny stjärna på trikasjalhimlen - en Cudly Wrap - som Katharina (Knyt-an) här på sjalbarn visade mig idag. Den är inte lika bred utan bara 50 cm vilket ju gör att det blir mindre tyg att svepa in sig i= svalre. Finns hos Baby Hip (se till höger)
Kändes rätt stadig att ha t.om med min 8,5 kgs bebbe i.
:wink:
Användarens profilbild
Av Ester
Sen finns ju Hug-Bub från Australien, ska vara sval i varmare klimat (bla babyboden har den), Pikku Ruu - en tunnare och lite kortare variant som sjalar.nu säljer, sen har ju stellaris även en ny som heter Tricot Slen i ekologisk bomull....

det finns MASSOR av sjalar...... :roll: :wink:
Var bor du? Det kanske finns folk nära dig som kan visa dig några av dessa -gör det kanske en aningens lättare för dig... :?
Av toxikolog
Hej Catten! Ställde liknande fråga längre ner. Vinkar och så kanske du känner igen mig som Lilla P istället :) .Själv var jag ju inne på Hug-a-bub till julibebis, men nu inser jag ju att det finns fler intressanta. Jag kollar vidare, säg gärna till om du kommer på för- och nackdelar med olika! Själv är jag nybörjare på det här med sjal så jag har tyvärr inga tips till dig. Än. Ses!
Användarens profilbild
Av Louise
Catten skrev: Skillnader på UBW, Moby och Baby bundler?

Supertacksam för svar!

/Catten
Moby är tunnare än Baby Bundler och UBW i sin tur är tunnare och smalare än Moby. Att UBW är så tunn och smal gör den till ett bra val på sommaren. Jag använde både UBW och Moby mycket förra sommaren och upplevde en avsevärd skillnad i hur varma de var, UBW var klart svalare.

UBW är också stretchigare än de andra vilket gör den väldigt enkel att knyta på och smidigare att sätta i och ta ur barnet än många andra trikåsjalar. Nackdelen är med stretchen är att när barnet blir tyngre så blir sjalen svårare att få till bra och kan upplevas gungig när man t ex är ute och promenerar.
Av Catten
Jag får helt enkelt ta mig till en sjalträff och prova de olika sjalarna.
Är väl mest inne på en UBW eller en Hug-a-bub tror jag.

Lilla P (toxikolog)- vi får ordna något snart eller hur?

1000 tack!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?