Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Aurian
Dilemma... :oops: Jag har en ettåring och ska få nästa lilla i juli. :D
Jag har en kort bärsjal, bärabarn. Men jag vill ha en lång vävd sjal så att jag kan bära längre stunder (så man slipper att alltid behöva ta med sig syskonvagnen).
Jag är en total nybörjare i sjalvärlden, då jag knappt hann använda bärabarn-sjalen innan magen kom ivägen ;-) Så tips och råd är verkligen på sin plats. :lol:
De jag har hittat är Hoppendiz, Amazonas Antigua, Bebina, Babylonia, Rebozo, Storchewiege, EllaRoo Wrap och Easycare... 8)

Jag är ganska kort, men killen är lååång och även han ska ju kunna bära, så det "måste" väl nästan vara en längd på ca 5 meter för att få till alla knutar (dubbel x-omslut tex) :shock:
Sen så är det ju på sommaren som bebben kommer, så den ska ju helst vara ganska sval. Bärabarn-sjalen tycker jag är för tjock, så det blir fort svettigt även om det inte är så himla varmt ute. Knuten blir ju också väldigt bullig oavsett hur jag gör, så det vore ju bra med en sjal som man kan få till "små, nätta" knutar med. :P (så där kanske åtminstone storkisen trillar bort...)
Den måste såklart även vara stadig, så att jag orkar bära långa stunder och fortfarande när barnet är lite större...
Sen skadar det ju inte heller om sjalen är relativt billig (vilket då suddar bort ytterligare någon av sjalarna, åtminstone Easycare) :?

hmm... Ja lätt är det ju inte :roll:
Av LL
Jag tror också det är svårt att hitta en sjal som täcker alla behov när man har en nyfödd och en ettåring och vill kunna bära både snabbt och stabilt samt har en lång och en kort förälder.