Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av malo20
Hej! Har börjat "forska" i världen kring sjalar... och behöver lite råd. Jag väntar mitt andra barn i oktober och bor just nu nere i Sydney, vilket gör att jag kommer ha det väldigt varmt under spädbarnstiden. Vad ska jag välja för någon sjal? Vill kunna amma och bära längre stunder eftersom jag har ett äldre syskon som ska springas efter under dagarna :-) Har naturligtvis tittat på Hug a bub eftersom den är härifrån, men är det värt att köpa en sån? Det känns som om bebisen växer ur den alldeles för fort? (har det lite knapert med pengar tyvärr) Är det bättre att köpa en långsjal? För en sån kan man väl använda längre? Vilken i såna fall? Eller kanske en lite billigare bärpåse för spädbarnstiden? Har inte hittat några bra hemsidor från Australien, men ni som redan är i sjalvärlden kanske vet bra återförsäljare eller forum här också?

Ser fram emot några råd...

//Malo
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Det finns en tunn sjal som heter Calin bleu gauze (här ofta kallad gås) som eftersom den är så tunn ska vara sval. Du kanske ska kolla på den. Jag tycker iofs att det är så himla mysigt och skönt med en trikåsjal när bebisen är nyfödd och tydligen ska SINO från Looma vara sval OCH stadig. Jag hittade båda sjalarna hos knyt an:
www.knyt-an.se

Du kan väl kolla runt om någon av de skulle passa dig i användingsområde, färg och pris. Jag kollade inte upp om hon (KATARINA) skickar till Australien men det är inte svårt att kolla upp.
Användarens profilbild
Av Helen
Medtanke på att du kommer att ha det varmt samtidigt som du vill ha en sjal som har lång ekonomisk livslängd... du vill ha den länge. Så tycker jag du ska satsa på en Amazonas Carry sling. eller den lite tunnare Amazonas Antigua.
De kostar 165 kr att skicka till Autralien om jag inte sett fel. ( I fall du inte hittar något närmare.

En Carry sling är billigast och ger bäst avlastning och du kan ha den längre tid medan Antiguan är lite tunnare.
En smaksak.
Användarens profilbild
Av naggie
Jag håller helt med fantasiflickan! Du ska ha antingen en gås eller en sino (men helst båda två :wink: )
Användarens profilbild
Av Ester
sino & calin bleu gauze säger jag.

men om du har släkt eller vänner i sverige kanske de kan köpa och skicka vidare till dig som present så kommer man nog undan med lite mindre i frakt/tull/moms
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?