Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jo jag undrar om jag köper en vattensjal som jag har tänkt att använda på två utomlandsresor nu i sommar. Kan jag även använda den som en vanlig ringsjal när jag inte badar eller duschar?
Barnet som jag har tänkt använda den till är nu 10 veckor.

Massor av konstiga frågor från mig. :lol: :lol:
Användarens profilbild
Av Cissi_mor_till_två
Jag tycker att det är lite konstigt att det inte är en enda av alla 38 som läst inlägget, kan försöka svara på mina kanske konstiga frågor.
Användarens profilbild
Av Cissi_mor_till_två
Tack så jättemycket för det :)
Då har jag iallafall fått lite respons på mina frågor.
Jag förstår att man inte kan kräva att få svar, jag tyckte bara att det var lite konstigt att det inte var en enda som visste nåt om den sortens sjal.
Användarens profilbild
Av Anna
Jag har en vattensjal som vi skaffadelite sent så den är knappt använd, men ajg skulle nog itne använda den till annat än vattenaktivitet/badhusbesök. Tycker inte tyget är så skönt och dessutom inte alls lika stabilt som ett vanligt bomulls eller lin tyg. Men man kan ju köpa antingen en vattensjal eller annan ringsjal + ringar och sy den andra själv när man har en annan att titta på om man nu inte känner för att sy båda. Skulle jag välja en av dem skulle jag ta vanlig ringsjal, det är trots allt oftare man är på torra land än i badhuset. Men det är klart, har man två barn i badhus så kanske det är nästan oumbärligt med vattensjal ominte båda går?
Användarens profilbild
Av Helen
Hej,
Nu har jag också sett ditt inlägg :D
Jag har vattensjal och har använt den i badhusmiljö.
Den är perfekt att använda när man ska i och ur bassänger med stegar.
Jag vet inte hur jag skulle löst det annars.
I duschen var den heller inte så dum. Det är svårt att lägga/sätta ett barn i från sig i sådan miljö. (kalla ruggiga golv)

Själv skulle jag inte använda den sjalen på torra land några längre stunder. Det finns bekvämare tyger till det både för dig och barnet.

Ska du utomlands och barnet inte är så stort så föreslår jag att du kombinerar en vattensjal med antingen en vanlig ringsjal eller en tunn långsjal. Långsjalen skulle varit mitt eget val.

fråga gärna mer om det är mer du undrar över.
/Helen
Användarens profilbild
Av April
Har ingen sådan sjal ;-)

Kram

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?