Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Tigerlilja
Hejsan.
Jag har hängt här på forumet ett par dygn nu till min mans förtvivlan... och kommit fram till att jag verkligen behöver en sjal. :wink:
Jag är helt nybörjare på att bära i sjalar men jag har burit mina 3 barn mycket. Har en välanvänd podeagi, en ergo (helt underbar) och en nyskapad ringsjal.
Ergon används mycket till mina stora, 4 & 3 år, av både mig och min man men känner att jag vill bära minstingen, 11 månader, i sjal.
Frågan är: vilken sjal är bra att börja med??? Jag vill kunna "knyta" in henne då jag vill bära längre stunder samtidigt som jag vill ha den till lite enklare knytningar. Hon är 11 månader och väger runt 10 kg.
Det finns ju en hel djungel att välja ifrån...
Mvh Jessica
Användarens profilbild
Av Ester
tror att det bästa är att träffa några andra sjalare med sjalar, och testa och kläm på sjalarna i verkligheten.

Verkar som om skåningarna träffas ganska ofta i Lund, kanske du kan få till en träff närmare dig oom du inte kan åka in till Lund...
Användarens profilbild
Av johanna
Min favoritsjal är min Didy, 4,2m lång. Den går att knyta alla knytningar jag behöver med utan att det blir så mycket tyg över som med en längre sjal! T.ex höft-x går bra, och omslutet på magen går precis om jag har knuten på ryggen. Jag är 180 lång och har storlek 42 ungefär. Så det är min rekommendation, en 4,2-meters! Sen *vilken* du ska ha är ju helsvårt :D Många av sjaltillverkarna har ju den här längden så det är väl mest en fråga om vilken sjal du tycker är finast! Jag har en Didy och en Stork, och gillar verkligen de sneda ändarna. Easycare har inte sneda ändar men är å andra sidan tunn och mjuk, och sen finns ju Bebina också som lär ha snedskurna ändar. Skulle jag köpa en ny sjal idag skulle jag köpa en stjärntecken-Bebina men det finns hur mycket fint som helst :D
Användarens profilbild
Av Ester
blir så nostalgisk, bodde vid trollebergsrondellen 1½ år......

Håller förresten med Johanna, min storchenwiege 4,1m är den bästa längden på sjal.

Så en stork 4,1 eller didy 4,2 är nog ett hett tips :wink:
Användarens profilbild
Av Ester
Pluggade i Lund 94-98

Men är från Falun så det blev så långt att åka hem...nu saknar jag Skåne ibland...det var en helt underbar tid i mitt liv...mitt skåne-liv :D
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag instämmer i det som sagts ovan. En diagonalvävd sjal tror jag är det du söker och längden runt 4m blir nog idealisk - räcker till omslut för normalstora men blir inte för läng för enklare knytningar.
Sedan är det tycke, smak och plånbok som får bestämma.
Av Tigerlilja
TACK! Då vet jag åt vilket håll jag ska leta!
Har hittat många sjalar på de olika nätshopperna som jag skulle kunna tänka mig med många fina färger att välja på...och priser.
Jag dyker säkert upp på en sjalträff i Lund (om jag hittar...) eller om det blir en i Malmö. Det är ju lättare om man får klämma och prova olika sjalar.

Jessica

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?