Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lena
Hej, har just hittat det här forumet! Så bra!

Jag funderar lite på att köpa en Tri-cotti, väntar en liten framemot våren. Jag har en bärpåse (Kangaroo) men när man bär på höften blir det ju väldigt tungt på ena axeln. Fattar jag rätt att man bär på båda axlarna med Tri-cottin, även på höften? Är den bekväm?

Jag har en Ergo men letar efter något smidigt att ha den första tiden, har en Didy också men den har jag aldrig fått till riktigt, den känns lite för lång och bylsig... Alternativet till en Tri-cotti vore en elastisk sjal, jag gillar den som heter Maya Wrap eller något sådant.

Kommentarer någon?
Användarens profilbild
Av Louise
Hej,

Ja, Tri-cottin fördelar tyngden på båda axlarna, även när du bär på höften. Jag tycker fördelen med tri-cotti är att den är väldigt snabb att ta på och samtidigt flexibel. Höftpositionen är den som jag tycker tar längst tid att få till, lite längre tid än med bärpåse eller ringsjal. Jag använder framförallt Tri-cotti till snabbärande på magen och till det är den super. Tror nog att jag kommer att bära mer på höften med den när min lilla tjej blir lite större (hon är 5 mån nu).

En nyfödd kan du bära i vagga i Tri-cotti så den är användbar från start. Vaggapositionen påminner mycket om mage mot mage, du bär Tri-cottin på samma sätt men placerar barnet liggande. Det går snabbt att få till och avlastar på båda axlarna.

Jag skulle säga att Tri-cottin är mer för snabbärande än vad en lång elastisk sjal är. Vill du kunna gå ut och gå långa promenader med bebisen i sjal så tycker jag att t ex Moby Wrap är bättre. De kompletterar varandera på så vis, en lång elastisk sjal när du vill bära länge och en Tri-cotti när du är hemma och snabbt vill ta upp barnet.

/Louise
www.stellaris.se
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?