Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sofieli
Funderar på att köpa något svalare att bära i nu i sommar, och har hittills varit inne på en "gås". Men nu börjar jag fundera på om en mei tai kanske vore bra istället :hmm: Skulle kanske komplettera min bärgarderob bra? Vad jag förstått är de ganska snabba att använda, och svalare än långsjal. Men vad är det för skillnad på de olika sorterna mei tai :?: Någon som kan hjälpa mig? :)
Användarens profilbild
Av tinaw
Mei tai är svalare än sjal och snabbt att ta på :D Men vad som skiljer sorterna åt får nån annan svara på (jag är lite jävig :wink:)
Användarens profilbild
Av Panakeia
nje... jag ka nväl eg. inte heller hjälpa till så mycket...tror att det som skiljer dem åt mest är utseende och mått.....
men jag kan däremot säga att jag personligen inte skulle köpa en "riktigt" MT då det är såpass lätt att göra själv eller billigt att köpa nån som nån annan sytt själv, kvaliten, gållbarheten och avlasningen blir ju den samma!
Användarens profilbild
Av korell
Kan eg inte väga märken mot varandra, men jag rekommenderar en som är vadderad i midjebandet och ev också i axelbanden. Hade en hemmasydd som var rejält vadderad och det är skönt!
Har nu en sköldpadds mei tai ( blandandra www.mammabarn.se säljer) och den har bara vadderat midjeband. Axelbanden är dock så breda att det inte gör ngt. Den är jätteskön! Sköldpaddan är väldigt stor i sittdelen i jämförelse med de flesta andra mei taier. Jag gillar det, andra kanske inte gör det :roll: , det är så olika det där :)

Hoppas ngn annan kan ge info om andra märken!
Av Sofieli
Tack för svar! :)
Panakeia skrev:jag kan däremot säga att jag personligen inte skulle köpa en "riktigt" MT då det är såpass lätt att göra själv eller billigt att köpa nån som nån annan sytt själv, kvaliten, gållbarheten och avlasningen blir ju den samma!
Tror jag kommit fram till samma sak :) Känns som väldigt mycket pengar när den verkar väldigt enkel´t att sy själv. Kanske köper ett gör-det-själv-paket från dig, tinaw :wink: Du hade många fina dekortyger. Är inte så förtjust i khaki och kamouflage... :x

Till sist en liten fråga: Beror storleken på sittdelen på hur stort barnet är, eller är det bara en smaksak?
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker inte att det behövs vaddering i midjebältet, jag har en kozy som är utan och den är bekväm :wink: . hur stor sittdelen ska vara är också ganska mycket tycke och smak, svårt att säga något generellt som passar alla :roll:
Användarens profilbild
Av karinmaria
Själv sitter jag här och funderar över vad jag ska ta med på semestern imorgon mei tai eller ergo mei tai eller ergo mei tai eller ergo......

Är så stolt över min egensydda mei tai - tack Tina för material och mönster!

Tycker nog att ergon avlastar lite bättre men shit vad stolt jag är över min mei tai, ser nästan köpt ut tycker jag och tar liten plats och är sval, ah det blir nog den ....... eller ergon?
Användarens profilbild
Av karinmaria
Å, jag kom på varför mei taien vinner och får följa med: Man kan ha ryggsäck samtidigt (nej jag har ingen ergorygga).

Jag säger Mei tai som sommarsjal. :tumup:
Användarens profilbild
Av tinaw
Till sist en liten fråga: Beror storleken på sittdelen på hur stort barnet är, eller är det bara en smaksak?
Både och. Ett litet barn behöver en smal sittdel. Ett större barn behöver inte en större sittdel, men man kan gilla att ha det. Omsluter lite mer, och på en MT är inte axelbanden formade utan raka och med en smal MT blir det lite för trångt upptill för ett stort barn.
Användarens profilbild
Av Nova
Har du möjlighet så sy den själv.
Då kan du anpassa modellen och dess utseende efter dina egna önskemål.
Gör den i den bredd du vill ha den, med eller utan huvudstöd, vadderad eller ovadderad osv.

Min egen favorit just nu är Mei Tai med utbredbara axelband.
Dvs jag syr axelbanden helt ovadderade men istället riktigt breda.
Helst då också i ett tyg som ger bra diagnolstretch för bästa avlastning.
Jätteskönt, nästan lika bekvämt som att bära i långsjal tycker jag.

Lycka till! :D
Av Sofieli
Det blir nog till att sy själv :D Typiskt att jag ska åka bort snart, då kan jag ju inte beställa något... Om jag inte beställer dit förstås :wink:
Nova skrev:Min egen favorit just nu är Mei Tai med utbredbara axelband. Dvs jag syr axelbanden helt ovadderade men istället riktigt breda. Helst då också i ett tyg som ger bra diagnolstretch för bästa avlastning.Jätteskönt, nästan lika bekvämt som att bära i långsjal tycker jag.
Låter ju hur bra som helst! :D Det måste jag prova. Är ganska klen i ryggen, så det är viktigt med bra avlastning. Tack för tipset! :)
Senast redigerad av Sofieli den ons jun 14, 2006 09:32, redigerad totalt 1 gånger.
Av Sofieli
Kunde förresten inte hålla mig borta från gåsen, fast jag bestämt mig för att sy en mei tai... :oops: Men det är väl knappast något som hindrar att jag har båda :wink:
Användarens profilbild
Av Nova
Vad roligt! :D
Klart att du kan ha båda.

Lycka till med sömnaden. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?