Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Marimba
Jag har en Baby Bundler (smala varianten) och en son på 2,5 månader och snart 7 kg.

Hur länge fungerar den elastiska sjalen? Finns det någon generell "bäst-före-gräns" när man bör gå över till vävd? Brukar höra "ca ett halvår", men nu är ju min kille lite tung...?
Användarens profilbild
Av Clarissa
Jag gick över till vävd när min dotter var 4 mån och vägde ca 7 kg. Men du kan ju känna lite själv hur länge du vill bära med elastisk. Jag tyckte att det var lite svajigt och ville därför prova med en vävd sjal. När jag fick min vävda sjal så var jag helt frälst.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
För mig var det när sjal :twisted: satte klorna i mig första gången :oops: . Min lillskrutta har ju alltid varit en lättviktare och jag gick över till vävd när hon var fyra månader. (Dvs vid lite drygt fem kilo)
Av Petra
Min tjockis hade jag i en babu tills hon var 9-10 månader. Hon är ingen lättviktare.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Det beror väl på hur man bär....

Min lillkille bär jag ju här hemma gärna i Sinon. Han väger 9,5 kilo ungefär. Men då är det ju inte långpromendader direkt.......
Användarens profilbild
Av Linnea
köpte en moby när Lova var 9 mån, den funkade ok flera månader, men pikku ruun jag köpte när hon va 10 mån gick inte alls :( hon har alltid varit tjockis men minns inte exakt vad hon vägde :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
det beror lite på hur rörligt barnet är också, trikåsjalen kan kännas lite svajig om de rör sig mycket. vi började gå över mer på vävd när atlas var tre-fyra månader.
Användarens profilbild
Av Helen
Det beror helt på hur det känns att bära. Är det gungigt?
Avlastar den inte jättebra?
Slänger sig barnet bakåt?
Då är det dags att byta.
Rent generellt märker jag att många byter just runt 6 månader. Därefter använder de vävdsjal när de går ut och trikå som myssjal inne. Men även det är olika.
Trikåsjalen kan fungera långt över året inne. Så någon bäst före datum är där inte.
Kan du inte prova någon annans vävda sjal?
Fast det är inte fel att köpa en vävd. Förr eller senare behöver du den förmodligen.
Användarens profilbild
Av annalys
diddeldi skrev:det beror lite på hur rörligt barnet är också, trikåsjalen kan kännas lite svajig om de rör sig mycket.
:iagree:
Jag hade en Tricotti när David var pyttebebis, men framåt 4-5 månader var han så rörlig och kastade sig bakåt för att se något, så den funkade inte så bra. Blev lite bättre när jag sydde in den till rätt storlek, och en lång trikåsjal hade nog också funkat bättre, men det var iallafall dags att byta, mer för rörligheten än för tyngden.

Beror ju också lite på hur mycket man bär, jag transportbär inte jättemycket utan har vagn till det, utan bär till mys och vid vagnprotester. Transportbär man längre sträckor tror jag avlastningen blir bättre med en vävd sjal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?