Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av engdam
Hej.
Jag är ny här på forumet och väntar mitt andra barn om tre veckor. Har hela denna graviditeten funderat på om jag skulle skaffa en sjal att bära bebisen i.
Den stora frågan är nu vilken sjal man ska välja?? Jag har försökt surfa runt och så men tycker mig inte ha blivit klokare. Vilken sjal rekommenderar ni till en "nybörjare" som snart har en nyfödd.
Är det svårt att knyta efter beskrivning eller bör man ha någon som visar första gången?
Har ni några tips överhuvud taget till mig när det gäller detta området?

Pia
Användarens profilbild
Av mammahappy
en tirkåsjal (elastisk) är bra att börja med.
Det finns ju väldigt många olika sorter. Jag har bara provat sinon å tycker att den är väldigt mysig. Den funkar även att bära lite större barn i.
Min son var ett par månader när jag började med sjal å jag började med vävd. Å jag lärde mig knyta helt själv med hjälp av instruktioner här på nätet. Så det tror jag dom flesta gör. Annars är det ju bara att hålla utkik på sjalbarnsträffar om det ordnas nån träff i närheten av där du bor. så kan du komma dit å få hjälp om du inte får till det själv.
Se till å köp en sjal nu med en gång så att du har en när bebisen kommer!
Du kommer inte bli besviken vilken sjal du än väljer tror jag!
Användarens profilbild
Av Scharlott
Rekommenderar en trikåsjal till dig! Jättemysigt att bära en nyfödd i trikåsjal :heart: Dessutom är den lätt att lära sig knyta. Därför kan denna sjal vara bra att börja med för "nybörjare" :)

Finns många olika trikåsjalar att välja på och det kan lätt kännas som lite utav en djungel :roll: :wink: Själv har jag burit Jesper i BabyBundler och CuddlyWrap. Har även testat ett antal fler trikåsjalar och tycker de alla är jättemysiga. Dessutom finns det många härliga färger att välja på - både färgstarka och mer neutrala :D

Vill du bli guidad i sjaldjungeln rekommenderas sjalträffarna - där kan du titta på och även prova olika sjalar, plus att få råd och hjälp med knytningarna :wink:

Håller helt med mammahappy som ger rådet:
mammahappy skrev:Se till å köp en sjal nu med en gång så att du har en när bebisen kommer!
Du kommer inte bli besviken vilken sjal du än väljer tror jag!
Köp en trikåsjal redan som gravid, så kan du ha med den till BB. Välj den du tycker är snyggast 8)
Användarens profilbild
Av April
Jag tycker också att du ska satsa på trikåsjal. Jag har själv köpt en (eller två :oops:) Sino. Det finns dock många fina på marknaden. Jag rekommenderar dock en tunnare nu till sommaren :-)

Kram
Användarens profilbild
Av zmurfan
Håller med övriga talare. En trikåsjal är bästa valet till en nyfödd liten bebis.
Det finns ju några att välja mellan.
Cuddly wrap, sino, babybundler, moby wrap, tricot slen och säkert några till som jag glömt för tillfället.

Välj sjal efter en färg du tror att du kommer trivas bäst i så blir det nog bra. :)

Finns du i Umeå (eller i närheten) så ställer jag gärna upp och visar hur du knyter om du behöver hjälp och instruktioner.
Av sjaltokan
Du har fått bra svar, välkommen hit och välkommen till sjalvärlden..!!
Av engdam
Tack för alla era råd. Jag ska kolla sjalar nu. :-)
zmurfan: Jag bor tyvärr ganska långt från Umeå, men tack ändå för ditt erbjudande. Det är lite långt från skåne och upp till dig. :-)

Vilken trikåsjal är den tunnaste? Är det sinon som är tunnast, tänker mest på om det blir mycket varmt i sommar, som dessa dagarna nu tex.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?